کد خبر: ۱۲۴۰۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
رئیس حزب نهضت اسلامی که پس از حزب خلق دموکراتیک بانفوذترین حزب تاجیکستان محسوب می‌شود از تأسیس حزب «تاجیکستان نو» استقبال و این حزب را رقیب جدی برای خود عنوان کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محی‌الدین کبیری» رئیس حزب نهضت اسلامی که پس از حزب خلق دموکراتیک بانفوذترین حزب محسوب می‌شود از تأسیس حزب «تاجیکستان نو» استقبال کرد.

کبیری امروز ( 20 فروردین) در گفت‌وگو با خبرگزاری «آزادگان» تأکید کرد: نیروی سیاسی و واقعی بودن این حزب را زمان نشان خواهد داد.

کبیری تأکید کرد: ا‌گر این حزب واقعا مستقل باشد می‌تواند در آینده نه تنها برای حزب نهضت اسلامی بلکه برای همه احزاب‌ تاجیکستان رقیب جدی محسوب شود اما این بدان معنا نیست که ما نفوذ خود را از دست می‌دهیم چراکه حزب نهضت اسلامی مخاطب خاص خود را دارد.

کبیری ارتباط دادن تأسیس حزب «تاجیکستان نو» را به انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 نادرست ارزیابی کرد و افزود: تأسیس این حزب و انتخابات روند‌های جداگانه سیاسی هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: فکر می‌کنم حزب تاجیکستان نو به انتخابات کمتر ارتباط داشته باشد زیرا آنها حق معرفی نامزد انتخاباتی را ندارند چون طبق قانون، حزب برای معرفی نامزد در انتخابات باید حداقل یک سال پیش از برگزاری انتخابات ثبت‌ شده باشد. بنابراین فکر نمی‌کنم که این هدف را پیش از تأسیس این حزب در نظر نگرفته باشند.

«امنیت نظراف» تحلیل‌گر سیاسی نیز در این رابطه می‌گوید: تأسیس حزب تاجیکستان نو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شاید یک بازی طرح‌ریزی شده باشد و همزمان در انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت کند.

این در حالی است که مؤسسان حزب مذکور هیچ ادعایی در مورد اداره کشور ندارند و تنها برای حل مشکلات اقتصادی تاجیکستان تلاش خواهند کرد.

وی در مورد «زید سعیداف» رهبر این حزب گفت: وی یک سرمایه‌دار موفق و فردی شناخته شده در کشور می‌باشد. با وارد شدن سعیداف به سیاست امکان دارد مشکلات زیادی برای سرمایه وی ایجاد شود و به نظر نمی‌رسد که این احزاب جدی باشند.

نظراف در ادامه افزود: در صورتی که 6-7 ماه تا انتخابات باقی مانده، این حزب تأسیس شود و در انتخابات شرکت کند، آنگاه باور مردم کاملا از بین رفته و جدی بودن آن زیر سؤال خواهد رفت چراکه تاکنون احزاب گوناگون سال‌هاست برای ثبت‌نام خود تلاش دارند ولی این امر بی‌نتیجه می‌باشد.

زید سعیداف سرمایه‌گذار شناخته شده تاجیک روز شنبه از اعلام تأسیس حزب جدیدی به نام «تاجیکستان نو» خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها