کد خبر: ۱۲۳۹۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
بازیکنانی که ماه‌هاست پول نگرفته‌اند فقط به عشق هواداران است که در زمین تا پای جان می‌جنگند. اگر این هوادار را نداشتیم تاکنون داماش تجزیه شده بود و کسی پشت این تیم نمی‌ماند

به گزارش 598 به نقل  از سایت گل- داماش این هفته در رشت بازی نیمه‌نهایی جام حذفی را در ضربات پنالتی به پرسپولیس واگذار کرد تا در عین شایستگی در یک‌قدمی فینال ناکام بماند. سکان هدایت این تیم شمالی از آخرین روزهای سال گذشته به فردی محول شده که در این چند سال همیشه به عنوان نفر دوم در کنار تیم حضور داشته و امسال شانس این را پیدا کرده تا به عنوان سومین سرمربی فصل داماش سکان هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

این مربی‌ اتفاقا بد هم کار نکرده است. او در جریان لیگ دو برد مقابل نفت آبادان و گهر به دست آورد که یکی از آن‌ها خارج از خانه بود و یک باخت هم در برابر تراکتور متحمل شد که به عقیده کار‌شناسان داماش در آن بازی هرگز شایسته باختن نبود. داستان حذفی را هم که همه می‌دانند.

ناظمی در گفتگو با خبرنگار سایت گل، ابتدا از صحبت درباره بازی با پرسپولیس طفره می‌رود: «داستان آن بازی برای ما تمام شده و بعد از این فکر ما متوجه نفت تهران است. چراکه با یک نتیجه خوب خیال‌مان راحت می‌شود و دو بازی بعدی را می‌توانیم بدون استرس انجام دهیم. هرچند که نفت تیم قدری است و از مربی کارکشته‌ای استفاده می‌کند و هنوز شانس آسیا رفتن را هم دارد.»

اما مربی بومی داماش در ادامه به بازی با پرسپولیس هم می‌رسد: «درباره آن بازی باید بگویم که واقعا حق داماش برد بود، چون به‌جز نیمه اول که ۵۰-۵۰ بود در نیمه دوم و همین‌طور در وقت‌های اضافی بازی را ما کردیم و پرسپولیس به تساوی رضایت داد. اگر آن‌ها به گل مساوی رسیدند روی تجربه بالای کریمی و نوری بود و البته آن چیزی که فوتبال را سرپا نگه داشته همین غیر قابل پیش‌بینی بودن‌ آن است.»

ناظمی درباره صحبت‌های درخشان که گفته اگر من بودم داماش می‌برد و ناظمی باید پس از گل یک تعویض می‌کرد، گفت: «به هیچ وجه این حرف را قبول ندارم. اگر دوباره هم به آن بازی برگردم همین کار را می‌کنم. چراکه بعد از گل این ما بودیم که حمله می‌کردیم و فشاری روی تیم ما نبود و دلیلی نداشت به ترکیب تیمی که دارد خوب کار می‌کند دست بزنم. همان‌طور که گفتم ما روی یک اتفاق گل خوردیم.»

او درباره تعویض کاپیتان تیمش در واپسین دقایق می‌گوید: «رضا مهدوی از اول هم به زور بازی کرد و مصدوم بود. او مردانه جنگید و احساس من این بود که نمی‌تواند با این درد پنالتی بزند و به همین دلیل چاووشی را که پنالتی‌زن است به میدان فرستادم. خدا را شکر افشین هم گل زد.»

از ناظمی درباره رفاقت قدیمی‌اش با چند نفر از بازیکنان داماش می‌پرسیم. آیا این رفاقت‌ها در جریان هدایت تیم تاثیرگذار است؟ «نه. دوستی ما در خارج از مستطیل سبز است. شما ببینید آیا با آمدن من تفاوتی بین بازیکنان به وجود آمد؟ در داخل زمین رابطه ما صرفا رابطه مربی و بازیکن است. با هیچ کس هم تعارف ندارم. خدا را شکر بازیکنان ما هم آن‌قدر باهوش و حرفه‌ای هستند که بتوانند جایگاه‌ها را تشخیص بدهند. من همه مسایل را برای تک‌تک بازیکنان گوشزد کردم و اجازه نمی‌دهم احساسات بر منطق غلبه کند.»

ناظمی همیشه در داماش نفر دوم بود، آیا او دیگر به آن جایگاه برنخواهد گشت؟ «از الان نمی‌توان درباره فصل بعد فکر کرد. من همه فکر و ذکرم امسال است و ماندگاری تیم شهرم در لیگ برتر. همیشه هم خود را فدای شهرم کردم. ۱۰ سال است که نفر دوم هستم و به اندازه کافی تجربه کسب کرده‌ام. دارای مدرک A آسیا هم هستم. با توکل به خدا پس از ماندگاری داماش با مهندس عابدینی در این‌باره حرف می‌زنم. اما خودم دوست دارم بعد از این دیگر نفر دوم نباشم.»

سرمربی جوان داماش درباره این‌که اگر سرمربی این تیم بماند چند نفر از نفرات این فصل را نگه خواهد داشت، می‌گوید: «به جان بچه‌هایم تاکنون اصلا به این موضوع فکر نکردم. اما اگر ماندم سعی ما بر این است که اسکلت تیم حفظ شود. درباره جذب نفرات نیز اولویت باشگاه برگرداندن بازیکنان بومی گیلانی است که در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. البته باز هم می‌گویم که فعلا زود است در این‌باره حرف بزنیم.»

او در پایان با تقدیر از هواداران داماش می‌گوید: «ببینید من اهل تعارف نیستم اما اگر دو برد کسب کردم فقط به کمک هواداران خونگرم داماش بود. بازیکنانی که ماه‌هاست پول نگرفته‌اند و شب عید با جیب خالی شرمنده خانواده شدند فقط به عشق هواداران است که در زمین تا پای جان می‌جنگند. اگر تیم ما این هوادار را نداشت تاکنون داماش تجزیه شده بود و کسی پشت این تیم نمی‌ماند. کجای دنیا هواداری را سراغ دارید که تیمش دو بازی را پشت سر هم نتیجه نگیرد و در پایان بازی ۲۰هزار هوادار دقایقی طولانی همه را تشویق کنند؟ خدا را شکر اگر داماش پول ندارد این سرمایه بزرگ هوادار را دارد. امیدوارم این هواداران در تهران و بازی حساس با نفت هم ما را تنها نگذارند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها