کد خبر: ۱۲۳۹۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
رئیس حزب الدستور مصر ضمن دعوت از رئیس جمهوری این کشور برای درک این مطلب که در حال حاضر اوضاع به نفع وی نیست سه شرط را برای مذاکره بین مخالفان و نظام حاکم مصر تعیین کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور و از مخالفان برجسته مصر طی اظهاراتی اعلام کرد که مخالفان برای مذاکره با نظام حاکم آماده‌اند.

وی افزود: مذاکره مخالفان با نظام حاکم تنها در صورت اجرایی شدن سه شرط یعنی تشکیل دولت بی‌طرف که دارای اعتبار بوده و قدرت اداره کشور را داشته باشد، تعیین دادستان جدید و بی‌طرف که مستقل عمل کند و در حقیقت تشکیل کمیته‌ای که قانون جدید انتخابات را تصویب کند، ممکن است.

البرادعی همچنین تاکید کرد: مذاکره مخالفان با نظام حاکم با هدف اصلاح قانون اساسی صورت می‌گیرد تا بدین وسیله قانون اساسی با ارزش‌های انسانی و اخلاقی هم‌خوانی پیدا کند.

وی همچنین هدف از این مذاکرات را تشکیل کمیته آشتی ملی برای رسیدگی به مسائل کیفری و تحقق آشتی با سرمایه گذاران مصری بر اساس معیارهای مشخص خواند.

البرادعی همچنین اعلام کرد: آمادگی وی و حزبش برای مذاکره با نظام به این شرط است که این مذاکرات مذاکراتی واقعی باشد و هدف آن فریب دادن ملت نباشد.

وی در پایان گفت: ما منتظریم محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر درک کند که در حال حاضر اوضاع به نفع وی و مصر نیست اما تاکید می‌کند که ما آماده‌ایم با وی و دیگران برای تامین منافع مصر تلاش کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها