کد خبر: ۱۲۳۹۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
پدر بمب اتمی پاکستان نسبت به آغاز جنگ اتمی از سوی کره شمالی در بحبوحه تنش‌هایش با آمریکا ابراز تردید کرد و گفت: دولت پیونگ یانگ تا این اندازه احمق نیست.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، دکتر عبدالقدیر خان، پدر بمب اتمی پاکستان در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری فاکس نیوز تاکید کرد که فکر نمی‌کند کره شمالی دست به سلاح ببرد.

وی افزود: دولت پیونگ یانگ آنقدر احمق نیست. بسیاری در مورد این مساله مبالغه می‌کنند و سر و صدای زیادی به راه انداخته‌اند. دولت کره شمالی از این مساله آگاه است که اگر آمریکا در جواب به حمله اتمی این کشور اقدامی صورت دهد اثری از پیونگ یانگ بر روی نقشه جهان باقی نخواهد ماند. هر دو کشور از این موضوع کاملا آگاه هستند و تنها برای تبلیغات گسترده علیه یکدیگر وارد این بازی شده‌اند.

آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی مربوط به 11 فوریه سال جاری میلادی است که در آن یک بمب اتمی کوچک به وزن هفت کیلو تن منفجر شد.

پدر بمب اتمی پاکستان گفت: ما به صورت رسمی برنامه‌هایی با یکدیگر داشتیم، من بار به این کشور سفر کردم. برنامه‌های ما موشکی بودند.

براساس گزارش‌های منتشره عبدالقدیرخان بیش از دو بار و برای طراحی موشک‌های نودونگ که پاکستانی‌ها به آن قوری می‌گویند به کره شمالی سفر کرده است. پاکستان برای اولین بار آزمایش هسته‌ای خود را در مه 1998 و با نظارت آزمایشگاه خان ترتیب داد. لابراتوار تحقیقاتی پدر بمب اتمی پاکستان بلافاصله به مرکزی برای فروش و گسترش تکنولوژی استفاده از سلاح‌های اتمی به سراسر جهان بدل شد. وی به کشورهایی چون لیبی، چین و سایر مناطق جهان این فناوری را فروخته است.

با وجود اعتراف عبدالقدیرخان در سال 2004 میلادی در تلویزیون دولتی پاکستان به فروش فناوری اتمی به سایر کشورها وی همچنان مقام‌های ارشد دولتی و نظامی پاکستان از جمله بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر اسبق این کشور را به فروش جزییات تکنولوژی اتمی متهم می‌کند.

وی در ادامه مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز افزود: از زمانی که در رابطه با برنامه اتمی فعالیت داشته‌ام به دنبال راه یافتن به صحنه سیاست پاکستان بودم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها