کد خبر: ۱۲۳۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

ایسنا: ظاهر رستمی در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران عنوان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی مقابله با بحران در زمان بروز حادثه در تهران را دارد.

وی تاکید کرد: با این وجود اگر همکاری مردم برای مقابله با بحران وجود نداشته باشد از نیروهای امدادگر کاری ساخته نیست.

رستمی با تاکید بر ضرورت توجه به بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی این بافت‌ها در تهران، تصریح کرد: برای مقابله با زلزله احتمالی تهران باید راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شود و برنامه‌هایی در این زمینه در اولویت مدیریت شهر تهران قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر صدا و سیما با جمعیت هلال احمر برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم در زمینه مقابله با بحران، خاطرنشان کرد: همفکری و همکاری خوبی میان مدیریت بحران کشور، استانداری‌ها و جمعیت هلال احمر وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش آموزش با رشد 60 درصدی مواجه بودیم، یادآور شد: امسال رشدی بالغ بر 300 درصد را در بخش آموزش‌ در برنامه‌های هلال احمر پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی به ایجاد 5 مرکز فنی و تخصصی ارائه آموزش‌های امداد و نجات در کشور تا پایان سالجاری اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال 31 مرکز علمی کاربردی نیز برای ارتقای تحصیلی داوطلبان و امدادگران هلال احمر راه‌اندازی خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به شعار «هر خانواده، یک امدادگر» که سرلوحه برنامه‌های این جمعیت قرار دارد، تصریح کرد: بهره‌گیری از مشارکت محلی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و نیز افزایش بهره‌وری در مدیریت بحران، از مواری است که در هلال احمر به آن توجه شده است.

رستمی با اشاره به ایجاد هفت درمانگاه برای حادثه‌دیدگان سیل پاکستان، تصریح کرد: به گواه اظهارات مسئولان کشور پاکستان، کشوری که در میدان عمل به سیل‌زدگان امدادرسانی کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در نوروز امسال، اظهار کرد: نوروز امسال با سال‌های گذشته به لحاظ حجم فعالیت‌هایی که هلال احمر انجام داد، متفاوت بود و در نوروز امسال، امکانات اختصاصی به پایگاه‌های کوهستانی و جاده‌ای امداد و نجات حدود 75 درصد رشد داشته است.

رستمی با اعلام افزایش حدود یکهزار خودروی نیاز روز از جمله آمبولانس و سامانه‌های مخابرتی به تجهیزات جمعیت هلال احمر به ایجاد پایگاه‌های داوطلبان در مساجد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، بالغ بر یکهزار و 620 پروژه حلقه اتصال مردمی با رویکرد مدیریت مبتنی بر جامعه توسط هلال احمر اجرا شد.

وی به اهمیت رویکرد فرهنگی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره و تاکید کرد: این جمعیت با توجه به حدود دو میلیون عضو داوطلب و جوان، موضوع مهندسی فرهنگی را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جوانان هلال احمر نیازمند فعالیت‌های فرهنگی هستند، افزود: بر این اساس، هلال احمر نسبت به راه‌اندازی هیات‌های مذهبی در مساجد و پایگاه‌های سراسر کشور اقدام کرده است.

رستمی با تاکید بر ضرورت تحرک جسمانی و نشاط اجتماعی جوانان و نیز توسعه ورزش همگانی، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر تاکنون 700 پایگاه فرهنگی و ورزشی را بازسازی کرده یا در دست ساخت دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها