کد خبر: ۱۲۳۷۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
محمدصالح جوکار  عضو کمیسون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار هم اندیشی پیرامون حادثه تصادف دیپلمات مست عربستان سعودی که منجر به فوت یک شهروند تهرانی شد گفت: این موضوع دردست پیگیری است و قطعا طبق قوانین با فرد خاطی به طور جدی برخورد خواهد شد.

نماینده مردم یزد و صدوق درمجلس شورای اسلامی  دررابطه با فوت دو زائر ایرانی در حادثه برخورد یک کامیون در لابی فرودگاه جده عربستان نیز گفت: دراین رابطه هیئتی ازنمایندگان مجلس تشکیل شده است و به زودی برای بررسی حادثه درعربستان حضور پیدا خواهند کرد.

درآلماتی 2 به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع شد

صالح جوکار درباره نشست آلماتی ۲ به هم اندیشی گفت : نشست آلماتی ۲ ،نتایج مشخصی راد دربر نداشت اما گروه ۵+۱در برابر پیشنهادهای منطقی ایران عاجز بودند.

وی با تاکید براینکه همین اظهار عجز از پاسخگویی نسبت به پیشنادهای منطقی ایران باعث پاسخ ندادن گروه ۱+۵ درآلماتی2 شد افزود: به همین دلیل ۱+۵ تصمیم گرفت جواب مذاکرات را به صورت تلفنی به ایران اعلام کند.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با خبرنگار هم اندیشی گفتگو کرد ادامه داد: مشخص شدن تاریخ بعدی مذاکرات و طول دادن بحث هسته ای ایران به نوعی راهبرد آمریکاست تا از این طریق هم تحریم ها را افزایش دهد و هم ایران هراسی را در منطقه افزایش دهد.

جوکار با بیان اینکه بساری از اعضاء گروه۱ +۵تحت تاثیر لابی صهیونیستی هستنداضافه کرد: متاسفانه این کشورها در مواردی حاضر هستندمنافع کشورها ی خودشان را ه نفع لابی صهیونیستی فدا کنند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو پیشنهاد عمده ایران در این دور از مذاکرات ادامه غنی سازی و برداشتن تحریمها بود که قرار شد ۱+۵پاسخ آن را به صورت تلفنی اعلام کند.
وی با اشاره به اینکه مسئله هسته ای یک دستآویز برای غرب برای ایجاد جنگ روانی است گفت: غرب می خواهد مردم را ازاین طریق درتنگنا قرار دهد ولی انرژی هسته ای بخشی از هویت و مطالبات مردم است و ظهور و بروز این مطالبه درانتخابات ۹۲ خواهد بود و این ارداه، غرب را به زانو در خواهد آورد.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درپایان  گفت: در آلماتی ۱و۲به خوبی ازحقوق ملت ایران دفاع شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها