کد خبر: ۱۲۳۵۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رییس‌جمهوری مصر درباره حمایت از روند دموکراسی در این کشور، راه‌های تقویت همکاری بین قاهره و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف و ادامه کمک‌های اقتصادی این اتحادیه به مصر گفت‌وگو کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد، محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر در دیدار با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشارکت بیشتر این اتحادیه را در اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی در مصر خواستار شد.

مرسی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش اتحادیه اروپا در پشتیبانی از مصر، تصریح کرد: اتحادیه اروپا می‌تواند در حوزه‌های مختلف از روند دموکراسی در مصر حمایت کند.

مرسی در دیدار با اشتون گفت که اتحادیه اروپا می‌تواند اقدامات عملی در حمایت از تلاش‌های فعلی برای توسعه اقتصادی و اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در مصر اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتون در دیدار با مرسی با ابراز خرسندی‌ نسبت به روند روابط سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و مصر، تأکید کرد: اتحادیه اروپا همواره در کنار مصر است و از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از مصر برای تحقق خواسته‌ها و اجرایی شدن برنامه‌هایش دریغ نخواهد کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر، مرسی و اشتون همچنین آخرین تحولات روند مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل را بررسی کردند.

مرسی در این باره گفت، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش مهمی در وادار کردن اسرائیل برای عمل به تعهدات بین‌المللی و توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطین ایفا کند.

همچنین، اشتون از نقش مهم و تاثیرگذار مصر در برقراری آتش‌بس در نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با الشرقاوی، معاون محمد مرسی در امور سیاسی درباره آخرین رویدادهای منطقه از جمله سوریه گفت‌وگو کرد.

قرار است کاترین اشتون با برخی از رهبران احزاب و گروه‌های مخالف مصر از جمله عمرو موسی، محمد البرادعی، حمدین صباحی و السید البدوی درباره مسائل مورد اختلاف میان دولت و مخالفان مصر و نزدیک کردن دیدگاه‌های آنان گفت‌وگو کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها