کد خبر: ۱۲۳۵۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
صدراعظم آلمان معتقد است که سازمان‌های غیرتجاری باید امکان فعالیت آزادانه در روسیه را داشته باشند و این مسئله برای متنوع‌سازی اقتصاد و توسعه جامعه مدنی ضروری است.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان معتقد است که سازمان‌های غیرتجاری باید امکان توسعه در روسیه را داشته باشند.

مرکل در مراسم رسمی افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعتی هانوفر تاکید کرد که به عقیده وی، دستیابی به موفقیت در عرصه متنوع سازی اقتصادی و توسعه ابداعات و مقابله با مشکلات آینده زمانی می تواند تحقق یابد که ما به جامعه مدنی این امکان را بدهیم که فعالیت آزادانه داشته باشند.

صدراعظم آلمان یادآور شد: ما در چارچوب «گفت‌وگوهای پیترزبورگ» مباحثات شفافی در این زمینه داشتیم. سازمان‌های غیرتجاری، اتحادیه‌های جدید و سازمان‌های اجتماعی که ابداعاتی را به منصه ظهور می‌رسانند، باید شانس آن را داشته باشند تا در روسیه هم فعالیت داشته باشند.

علاوه بر این، به گفته مرکل، حرکت به سمت رژیم بدون روادیدی بین روسیه و اتحادیه اروپا احتمالا به آن سرعتی که روسیه مایل است، امکان نخواهد داشت.

وی افزود: ما باید درصدد بهبود وضعیت رژیم روادیدی باشیم. ما امیدواریم که این مسئله به مرور زمان به سمت جلو پیش برود. البته ممکن است این روند به سرعتی که روسیه انتظار دارد، نباشد.

البته به عقیده صدراعظم آلمان، در مسیر حرکت به سمت رژیم روادیدی بین روسیه و اتحادیه اروپا اکنون نیز موفقیت‌های محسوسی بدست آمده است.

مرکل گفت: بنابراین ما باید به همین حرکت خود ادامه دهیم.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز یکشنبه در یک سفر کاری و به منظور شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعتی هانوفر که روسیه در آن به عنوان اصلی ترین شریک تجاری-صنعتی آلمان حضور دارد، به آلمان سفر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها