کد خبر: ۱۲۳۵۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که برخی کشورها از جمله قطر و ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش 598، قاسم الاعرجی یکی از نمایندگان پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: از آنجا که رافع العیساوی وزیر دارائی مستعفی عراق خود را در بین تظاهرات کنندگان پنهان کرده است به احتمال زیاد با پایان تظاهرات به خارج از کشور فرار خواهد کرد و دست کم به خانواده خود در اردن ملحق می شود.

این در حالی است که برای دومین بار حکم دستگیری العیساوی در ارتباط با سوء عملکرد وی در وزارت دارائی صادر شده است و پیش از آن نیز به دلیل دست داشتن در مسائل تروریستی حکم مشابهی صادر شده بود.

در این میان الاعرجی با بیان اینکه نهاد قضائی عراق مستقل است، تصریح کرد: حکم دستگیری العیساوی صادر شده است اما وی برای فرار از نیروهای امنیتی در بین تظاهرات کنندگان پنهان شده است.

العیساوی به طور غیابی محاکمه خواهد شد

وی افزود: در صورتی که دادگاه، زمان محاکمه العیساوی را تعیین کند وی به صورت غیابی محاکمه خواهد شد همانطور که در خصوص طارق الهاشمی متهم فراری نیز صورت گرفت.

الاعرجی اظهار داشت: فرار العیساوی از حضور در دادگاه نشان می دهد که وی گناهکار است زیرا اگر چنین نبود باید در دادگاه حضور یافته و بی‌گناهی خود را ثابت می کرد اما او پیش از همه می داند که گناهکار بوده و از سوی دادگاه متهم شناخته شده است از همین رو در صدد برآمد از این وضعیت برای دامن زدن به برخی مسائل سیاسی به نفع خود استفاده کند.

ترکیه و قطر از تروریست‌ها حمایت می‌کنند

این نماینده عراقی افزود: برخی کشورها از متهمان به تروریست حمایت می کنند بعنوان مثال ترکیه با ارسال پیام‌های ناخوشایند در صدد است با تحریک اهل تسنن به فتنه انگیزی طایفه‌ای رو آورد.

وی تاکید کرد: نحوه برخورد ترکیه با عراق مبتنی بر طایفه‌گرایی است و سرازیر شدن سیاستمداران عراقی به سمت ترکیه به منظور کسب حمایت مادی و غیر مادی آن، بر این موضوع صحه می گذارد.

الاعرجی به نقش منفی قطر در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: عملکرد قطر در منطقه نیز بر اساس نقشه اسرائیلی و آمریکایی صورت می‌گیرد به این ترتیب که در تلاش برای تضعیف تمام کشورهایی است که می توانند در آینده  تهدیدی برای اسرائیل باشند.

وی افزود: قطر در تلاش برای حمایت از تمام رویکردهای مبتنی بر طایفه‌گرایی و نژاد پرستی است تا به این ترتیب ثبات برخی کشورها از جمله عراق را متزلزل کرده و آنان را به کشورهایی ضعیف تبدیل کند که توان مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها