کد خبر: ۱۲۳۴۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
روزنامه گاردین طی خبری اعلام داشته است هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که به اعتقاد بسیاری از دموکرات‌ها نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است، در حال نوشتن خاطرات خود در موضوعات بین‌المللی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکاست.
به گزارش 598، روزنامه گاردین طی خبری اعلام داشته است هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که به اعتقاد بسیاری از دموکرات‌ها نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است، در حال نوشتن خاطرات خود در موضوعات بین‌المللی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکاست.

وی در فوریه 2013 ميلادي پست وزارت خارجه آمریکا را ترک کرد.



به نوشته ايربا، پنجمین کتاب وی قرار است تابستان سال 2014 ميلادي منتشر شود و حدس و گمان‌ها را در خصوص برنامه‌های کلینتون برای سال 2016 افزایش داده است. در کتابی که از سوی انتشارات «سایمون و اسکاستر» انتشار خواهد یافت و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است موضوعاتی همچون «کشته شدن اسامه بن‌لادن، سرنگونی رژیم قذافی در لیبی، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق، بهار عربی، سیاست‌های مرتبط با ایران و کره شمالی، افزایش قدرت چین و روابط با متحدان آمریکا» از سوی هیلاری کلینتون در کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

جاناتان کارپ رئیس این موسسه انتشاراتی مدعی است:«این کتاب، منبع نهایی برای آنهاست که به مسائل جهانی و جایگاه آمریکا در جهان امروز علاقه‌مندند.»

وی در این کتاب به تمایلات مرتبط با اقتصاد، انرژی و تغییر آب و هوا، دموکراسی و حقوق بشر، نقش مهم دختران و زنان، تکنولوژی و نوآوری و سلامت و توسعه انسانی خواهد پرداخت.

کلینتون 66 ساله در آخرین روزهای مسؤولیتش در وزارت امور خارجه در مصاحبه‌ای با گلوبال تاونترویو به پرسش‌های مردم سراسر جهان دنیا پاسخ داد و اعلام کرد قصد دارد بعد از ترک پستش یک کتاب زندگینامه دیگر بنویسد.

وي گفت: «یک کتاب شرح حال می‌نویسم، اما هنوز نمی‌دانم چه چیزهایی را می‌خواهم در آن بگویم.»

کتاب جدید وی نخستین شرح حال هیلاری کلینتون نخواهد بود.

نخستین کتاب شرح حال او با عنوان «تاریخ زنده» سال 2003 ميلادي منتشر شد. کتاب شرح حال بیل کلینتون با عنوان «زندگی من» سال بعد از انتشار این کتاب به بازار آمد.


از دیگر کتاب‌های وی می‌توان از کتاب «زنی در مقام مسئول: زندگی هیلاری کلینتون» که حاصل هشت سال تلاش و تحقیق «برنستاین» در زندگی همسر رئیس جمهور سابق آمریکاست نام برد.

کتاب توسط انتشارات «آلفرد ای کناف» در 640 صفحه انتشار یافته است.چاپ اول این کتاب در 350 هزار نسخه انتشار یافت که نشانگر استقبال عموم مردم از آن است. گروهی از کارشناسان آمریکایی معتقدند این کتاب کامل‌ترین کتابی است که تاکنون درباره یک زن آمریکایی که به نوعی با مقام ریاست جمهوری در ارتباط بوده، نوشته شده است؛ کسی که احتمال دارد خود به این مقام دست یابد.

این گروه همچنین اعتقاد دارد هر چند با افشای برخی جزئیات زندگی خصوصی این زوج سیاستمدار موجب خدشه‌دار شدن چهره «بیل کلینتون» رئیس جمهوری سابق آمریکا گردیده است اما بدون شک شهرت و به دنبال آن، آرای بی‌شماری برای «هیلاری کلینتون» به همراه خواهد داشت.

هیلاری کلینتون که نتوانست در سال 2008 میلادی نامزدی حزب دموکرات را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورد به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات سال 2016 میلادی در نظر گرفته می شود. کلینتون در سال 2016 میلادی، 69 ساله خواهد بود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که بخواهد وارد عرصه انتخابات شود و به عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا انتخاب شود از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها