کد خبر: ۱۲۳۱۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ضمن تشریح نشست 4 روزه این جبهه به منظور تدوین و نهایی کردن برنامه دولت یازدهم گفت: جزئیات این برنامه به زودی به آیت‌الله مصباح ارائه می‌شود.
به گزارش 598، محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس، درباره نشست این جبهه که به مدت 4 روز برای تدوین و نهایی کردن برنامه دولت یازدهم برگزار شده بود، اظهار داشت: در این نشست کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده بود که برنامه جبهه پایداری را برای دولت یازدهم تدوین کردند و پیش‌نویس مطالب خود را در 15 زمینه ارائه دادند.

سلیمانی با بیان اینکه جبهه پایداری به نسخه اولیه نهایی شده در برنامه دولت یازدهم رسیده است، تصریح کرد: یکی از زمینه‌های این برنامه مربوط به کار و اشتغال است و بحث دیگر موضوع کنترل و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که دولت یازدهم باید بداند در این زمینه چطور باید پیش برود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری توجه به سبک زندگی و برنامه‌ریزی برای مدل سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از رویکردهای برنامه این جبهه دانست و افزود: در این برنامه تلاش شده است که خواست مردم و رهبری برای اسلامی شدن سبک زندگی برجسته شود.

وی به بررسی بخش‌های آموزش عمومی و آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در این برنامه همچنین به تعادل و توسعه و راه‌اندازی تعاونی‌های بزرگ که بتوانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند توجه و تاکید شد که باید 25 درصد سهم اقتصاد مربوط به بخش تعاونی‌ها باشد در حالی که این رقم در حال حاضر 8 درصد است.

سلیمانی حوزه سلامت و فرهنگ را یکی از گسترده‌ترین مباحث برنامه دولت یازدهم دانست و آنها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این بخش‌‌ها نیز برنامه جامعی تهیه شده است.

مسئول تدوین بخش صنعت برنامه جبهه پایداری ضمن اشاره به بررسی برنامه حوزه اجتماعی و رفاه و تحولات حوزه اقتصاد در این نشست خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی بخش دیگری بود که به عنوان رکن اصلی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و بخش صنعت نیز به صورت جداگانه مرور شد.

وی گفت: این 15 مورد در نهایت برنامه جبهه پایداری برای دولت یازدهم خواهد بود که در 7 عرصه اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی، سیاست داخلی، علم و فناوری، حقوقی- مدیریتی و سیاست خارجی تنظیم شد و در واقع برنامه جامعی است که مراحل تکامل را طی می‌کند.

سلیمانی در پایان با اشاره به ارائه کلیت این برنامه به آیت‌الله مصباح در جلسه 14 فروردین تصریح کرد: از آنجایی که حضور روحانیون در تهیه برنامه پایداری بسیار برجسته است و در این برنامه از روحانیون مؤسسه امام خمینی نیز حضور داشته‌اند جزئیات این برنامه جهت مطابقت آن با قوانین اسلامی به زودی خدمت آیت‌الله مصباح ارائه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها