کد خبر: ۱۲۲۹۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
معاون دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از مصرف بی‌رویه الکل‌های صنعتی در برخی موارد و عوارض ناشی از آن، از اقدامات انجام شده برای ایجاد هماهنگی با وزارت کشور به منظور کنترل تولید و عرضه الکل‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، دکتر علی نیک‌فرجام با اشاره به توافقات صورت گرفته با وزارت کشور به منظور برگزاری جلسات لازم با اصناف و سازمان غذا و دارو در زمینه تولیدات الکل های صنعتی، گفت: بر این اساس بر مبنای نظرات کارشناسی سهمیه کارخانه‌های تولید کننده الکل های صنعتی مشخص می شود و موارد الکل صنعتی در مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها تنها برای موارد خاص استفاده شود.

وی ادامه داد: مقرر شده نیاز کارخانه‌ها به الکل‌های صنعتی مشخص شود و بر آن مبنا برایشان سهمیه در نظر گرفته شود و با نظارت کارشناسان پایش شوند و خارج از چارچوب مربوطه وارد بازار نشوند.

نیک فرجام درباره مسمومیت‌ها و موارد منجر به فوت ناشی از مصرف و سوء مصرف الکل‌های صنعتی گفت: در این زمینه چند گزارش محدود منجر به فوت داشته‌ایم. از آنجا که الکل‌های صنعتی در بازار وجود دارند و در برخی موارد بی رویه استفاده شده و مصرف آنها نیز عوارضی ایجاد کرده است، درصددیم تا با ایجاد هماهنگی با وزارت کشور، کنترل های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی درباره علت موارد مسمومیت با الکل صنعتی گفت: به عنوان مثال گزارشی از 2 دانشگاه علوم پزشکی کشور درباره مسمومیت با الکل ارایه شده است که علت آن ذکر نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها