کد خبر: ۱۲۲۹۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۴     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
با گذشت يك ماه از اجراي قانون ممنوعيت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده (برقع) و در راستاي مواضع تبعيض‌آميز و نژاد‌پرستانه دولت اين كشور، تاكنون 30 زن مسلمان به دليل داشتن اين نوع حجاب از سوي پليس فرانسه اخطار دريافت كرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي "لوپاريزين "، با گذشت يكماه از اجراي قانون ممنوعيت برقع در فرانسه، آمار و ارقام موجود از اخطار پليس فرانسه به 30 زن مسلمان به دليل داشتن روبنده حكايت دارد.

بر اساس اين گزارش، پليس فرانسه ظرف يك ماه اخير ضمن اخطار به 30 زن مسلمان كه با پوشش روبنده در اماكن عمومي فرانسه ر ظاهر شده بودند، خطاب به آنها هشدار داد كه در صورت استفاده مجدد از روبنده در اماكن عمومي بايد مقابل محاكم قضايي حاضر شوند.

قانون ممنوعيت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده (برقع) در اماكن عمومي از ماه گذشته در سراسر جامعه فرانسه اجرايي شد.

بر اساس اين قانون، هر زني كه با پوشش برقع در اماكن عمومي فرانسه تردد كند، به 150 يورو جريمه نقدي محكوم مي‌‌شود و در صورت سرپيچي از اين قانون بايد به عنوان مجازات در خدمات عمومي كاري انجام دهد.

با بررسي مواضع و عملكردهاي اخير دولت اين كشور در قبال مسلمانان، درمي‌يابيم كه رفتارهاي تبعيض‌آميز در فرانسه رشد روزافزوني را در پيش گرفته و معضل نژادپرستي در اين كشور مدعي حقوق‌ بشر بيداد مي‌كند.

فرانسه نخستين كشور اروپايي است كه قانون ممنوعيت پوشش روبنده در آن اجرايي مي‌شود، حال آنكه اين كشور به اصطلاح به آزادي گسترده معروف است.

فرانسه تنها كشور اتحاديه اروپاست كه در سال 2004 داشتن حجاب در مدارس را ممنوع اعلام كرد.

مسلمانان فرانسه بزرگترين جمعيت مسلمانان اروپا را تشكيل مي‌دهند و بنا بر اعلام دولت اين كشور در حال حاضر دو هزار نفر از زنان مسلمان ساكن فرانسه از برقع استفاده مي‌كنند.

اقليت مسلمان فرانسه با پنج ميليون نفر جمعيت يك نماينده در مجالس ملي اين كشور ندارند و حتي يك شهردار مسلمان نيز در فرانسه وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها