کد خبر: ۱۲۲۵۱۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۳     ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
کرمی راد مطرح کرد:
یک تحلیلگر سیاسی گفت: اقدام واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان به دستور مستقیم اربابان غربی کشورهای عربی مخالف دولت سوریه انجام شد.

دکتر محمد کرمی راد در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرصاد، با اشاره به تحولات و حوادث اخیر سوریه اظهار داشت: حوادث سوریه مسایلی را به وجود آورده است که در آن تنها کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی بیش‌ترین بهره را می‌برند و در آینده کشور‌های اسلامی را متضرر خواهد کرد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: پس از بیداری اسلامی در منطقه چالشی اساسی در میان معارضان سوری پیش آمد و همین مسئله آن‌ها را به اقدامات خراب‌کارانه بیش‌تر سوق داد تا با همکاری کشورهای مخالف دولت سوریه، به اهداف خود برسند.

وی در ادامه به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با اردوغان در گذشته اشاره و تاکید کرد: زمانی که نخست وزیر ترکیه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد، اعلام کرده بود که بشار اسد بیش از یک هفته دوام نخواهد آورد؛ اما زمانی که این پیش بینی او اجرا نشد، اقدامات آن‌ها تشدید شد.

کرمی راد به نقش کشورهای عربستان، قطر، امارات و ترکیه در حوادث سوریه اشاره کرد و گفت: این کشورها نقش مهمی در نا امنی ها و درگیری های داخلی در سوریه دارند.

واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان سوری غیر قانونی است

این تحلیل‌گر سیاسی با تاکید بر غیر قانونی بودن اقدام واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان سوری گفت: این مسئله در حالی صورت گرفته است که عراق که ریاست دوره ای اتحادیه عرب را به عهده داشت، به شدت به این اقدام غیر قانونی واکنش نشان داد و مخالفت خود را اعلام کرد.

کرمی راد افزود: این اقدام به دستور مستقیم اربابان غربی کشورهای عربی مخالف دولت سوریه انجام شد و این کشورهای آمریکا و اسرائیل هستند که از این مسئله سود می برند.

ریاست ایران در جنبش عدم تعهد فرصتی برای مقابله با اقدامات غیرقانونی است

وی با اشاره به نقشی که ایران می‌تواند در مقابله با اقدامات غیرقانونی ضد سوری داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد به عهده ایران است، ایران می‌تواند برای جلوگیری و مقابله با این اقدامات غیر قانونی از این فرصت استفاده کند زیرا در صورتی که این گونه مسائل در منطقه باب شود چالش ‌هایی را به وجود خواهد آورد که سود آن برای کشور‌های غربی و زیان آن برای کشورهای اسلامی خواهد بود.

دادخواست اعدام برای شیخ نمر توطئه ای برای مقابله با بیداری اسلامی

کرمی راد در پایان دادخواست دادستانی عربستان برای اعدام شیخ نمر النمر روحانی شیعی در بند آل سعود به اتهام محاربه را توطئه ای دیگر برای مقابله با بیداری اسلامی و گسترش تفکرشیعی دانست و گفت: این اقدام نشان از آن دارد که از تفکر شیعه و بیداری اسلامی هراس دارند و نمی خواهند در میان مردم گسترش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها