کد خبر: ۱۲۲۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
مشرق ، یکی از شهدای شاخص حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه، ربیع جعفر قصیر نام دارد. «ربیع» عضوی از خاندان بزرگِ «قصیر» بود که در بدنه ی مقاومت اسلامی لبنان حضوری بسیار پررنگ دارند. برادر ارشدِ «ربیع» در سال 1362 ،اولین عملیات استشهادی که حزب الله لبنان ، مسئولیت آن را رسما پذیرفته است ، در سال 1362 ، توسط برادرِ ارشدِ «ربیع» ، یعنی شهید احمد قصیر انجام گرفت که بنا بر آمار تایید شده توسط ارتش صهیونیستی طی آن بیش از 140 تن از کادر ارتش اسراییل به درک واصل شدند. در 40 سال گذشته ، هیچ گاه رژیم صهیونیستی در یک روز متحمل خسارتی چنین سنگین نشده بود.  در تهران نیز خیابانی به نام احمد قصیر نامگذاری شده است . 

فرزند ِ دیگر خانواده قصیر نیز چند سال بعد در نبرد با متجاوزین صهیونیست به شدت زخمی شد و بر اثر همین جراحات به شهادت رسید. 

«ربیع قصیر» پس از شهادت دو برادرش متولد شد و تقدیر چنین بود که او هم به یکی از مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان تبدیل شود. ربیع در جنگ 33 روزه لبنان ، با نام عملیاتی « حاج علی» به عنوان مسئول یک تیم ضد زرهی وارد میدان شد و پس از شکار 8 تا 10 تانک ضد هسته ای میرکاوا ، در روز 27 جولای 2006 توسط هواپیماهای ارتش صهیونیستی ، هدف موشک قرار گرفت و به شهادت رسید.

عکس زیر که شهید ربیع قصیر را در حال بوسیدن دستان سید حسن نصرالله نشان می دهد ، چند ساعت قبل از شهادت او برداشته شده است و برای نخستین بار توسط مشرق منتشر می گردد.

روحمان با یادش شاد

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
یک گردان از آدمهای اینچنینی مو به تن اسرائیل بلند میکنه یادش به خیر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها