کد خبر: ۱۲۲۳۹۵
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
هنوز چندماهی تا انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فرصت باقی است اما گروه ها و چهره های سیاسی از مدتها قبل خود را برای خرداد 92 آماده کرده اند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، آنچه این روزها بیشتر مشهود است، مصاحبه ها و نشست های خبری چهره های مطرح در خصوص انتخابات نیست بلکه پررنگ شدن برخی برنامه های صداوسیما برای جریان های خاص سیاسی است.

با آغاز سال جدید در حالی که از صدا و سیما انتظار می رفت با ساخت برنامه ها شاخص محور برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات زمینه سازی کند، اما به نظر می رسد ظرفیت عمده این سازمان به نفع جریانی خاص در انتخابات مهیا شده است.

چند روزی است که برنامه ای تحت عنوان "تهران ما" با اجرای محمد سلوکی از صدا و سیما پخش می‌شود.

این برنامه در قالبی جدید به معرفی دستاوردهای شهرداری تهران می پردازد.

جالب اینکه پخش این برنامه نه از شبکه مخصوص پایتخت نشینان یعنی شبکه تهران، بلکه از شبکه 2 سیما بروی آنتن می رود.

این برنامه که بیشتر به طرح شعارهای انتخاباتی نظیر "ما در پی نزدیکی دلها هستیم"، "تهران در مسیر پیشرفت و عدالت"، "آبادانی برای همه"، "کم کردن فاصله ها" و... شباهت دارد به نوعی تیزر تبلیغاتی برای شهردار تهران است که خود یکی از کاندیداهای بالقوه در انتخابات ریاست جمهوری است.

تهران ما روز گذشته با اجرای محمد سلوکی به ساخت و بهره برداری از پل جوادیه در جنوب تهران اختصاص داشت؛ برنامه ای 20 دقیقه ای که پس از آوردن تاریخچه های از پلهای فلزی در ایران به تمجید از مزیت های پل جدید "مهندسان شهرداری" پرداخت.

پخش چنین برنامه هایی در حالی قابل تامل می شود که تاکنون برنامه های مشابهی در خصوص دستاوردهای ملی و کلان کشوری ساخته نشده است.
 
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل کشور طی نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی، انتقاداتی را نسبت به عملکرد سازمان صداوسیما در آستانه انتخابات و حضور برخی چهره های مطرح در برنامه های سیما با وجود هشدار آیت الله جنتی مطرح کردند.
 
علاوه بر این سال جدید در حالی بهخ صدا و سیما رسیده است که از میان چهره های مختلف سیاسی حضور یک کاندیدا در برنامه های سیما بیشتر به چشم می خورد.

این باعث شد روز اول سال جدید دانشجویان در بیانیه ای نسبت به این رویکرد سیما انتقاد کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اکنون با توجه به هشدار صریح و قانونی آیت الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان قانون اساسی حضور افراد و چهره های انتخاباتی در راهروی برنامه های سیما و بلافاصله در برنامه های نوروزی چه معنایی دارد؟ آنچه به عنوان آناتومی جریان‌های سیاسی در انتخابات در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما نیز پخش شد آن چیزی نبود که به صورت عادلانه به تمام ظرفیت‌های گروه‌های موجود درون جبهه انقلاب بپردازد.

دانشجویان گفته اند: اکنون با توجه به هشدار صریح و قانونی آیت الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان قانون اساسی حضور افراد و چهره های انتخاباتی در راهروی برنامه های سیما و بلافاصله در برنامه های نوروزی چه معنایی دارد؟

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در بحث انتخابات رعایت جهات لازم را بکنند گفت: من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند. چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است و ما امیدواریم که این کارها تکرار نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قانون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۶۷
۱
اصلا نگران نباشید دستگاههای نظارتی ومدعی العموم سریعا رسیدگی می کنند !!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۱۴۱
۳
سلام وقتی بودجه صدا و سیما رو کم کنید برای کسب درآمد به طرف مشارکت میرن . 598 عزیز چرا از ریرتاژ آگهی های سازمان میراث فرهنگی چیزی نمی نویسید چون به سود نیست راستی چرا نمی گید بلیط 500 تومانی بازید از میراث فرهنگی 2000 توان شده است چرا از ریرتاژ آگهی های خودتون نمی نویسید انصاف خوب است
پاسخ
شهرور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
۳
۲۶
1- سئوال اینجاست، اگر در سیما از پروژه مسکن مهر صحبت کند آیا این می تواند یک تبلیغ انتخاباتی باشد؟
2- جناب آقای جنتی همانی است که درانتخابات گذشته در بست ازآقای احمدی نژاد طرفداری کرد آن هم درجائی که بعنوان رئیس شورای نگهبان می باید بیطرف می بود. حالا اظهار بیطرفی میکند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها