کد خبر: ۱۲۲۲۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
کاروان های راهیان نور به خصوص نسل جوان در سفر خود به مناطق عملیاتی از سوی راویان با شهید فرانسوی جنگ تحمیلی آشنا می شوند.
به گزارش 598 به نقل از مهر، دفاع بر حق ایران در برابر تجاوز کشورهای استعماری جهان به دست عراق در طول هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی، بسیاری از آزاد اندیشدان جهان و مسلمانان را برای هصمدا کردن با ایران، به سمت جهاد برای خدا کشاند.

 
در این جنگ برخی از افراد خارجی به شوق حضور در جهاد، در نقاط مختلف اقدام به حضور در ایران کرده و حتی برخی از آنان به صورت مستقیم در جنگ علیه عراق شرکت کردند. یکی از این افراد ژوان کورسل شهید اهل کشور فرانسه است که در جبهه های نبر حق علیه باطل شرکت کرد و به جمع شهدا پیوست.

 
 
به همین دلیل آشنایی کاروانهای راهیان نور با شهید ژوان کورسل فرانسوی از زبان راویان طلبه از جمله شیرین ترین شنیدنی های راویان برای کاروان های راهیان نور است. زائران سرزمینهای نور از این راویان می شنوند که شهید کورسل 17 ساله اول سنی بود و سپس شیعه شد.

 

این شهید، شیعه شدن خود را مدیون دعای کمیل حضرت علی‌ (ع) می‌دانست. او پدری مراکشی و مادری فرانسوی داشت. تبعه فرانسه با موهای طلایی و ریش کم پشت که دوست داشت او را علی یا ابوحیدر بنامند.

 
عشق به معارف اهل بیت (ع) او را در سال 1362 به ایران و قم و حوزه علمیه رساند. بسیار تیزهوش بود به حضرت امام خمینی‌ (ره) عشق می ورزید و مقلد وی بود. معتقد بود فرامین ولی فقیه در واقع دستورات اهل بیت (ع) است.

 
ویژگی های جهاد و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس او را به سمت جبهه ها کشاند و بالاخره با اصرارهای زیاد اجازه رفتن به جبهه را پیدا کرد. به رزمندگان عملیات مرصاد پیوست و یک هفته پس از حضورش در میدان‌های نبرد در 24 سالگی به شهادت رسید.

 
وی مسیر رسیدن به خدا و خوبیها را بسیار سریع پیمود و امروز کاروانهای راهیان نور در کنار مزار شهدای گمنام مناطق عملیاتی دفاع مقدس، پس از شنیدن داستان زندگی اش برای روح بلندش فاتحه خوانده و صلوات می فرستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها