کد خبر: ۱۲۱۶۵۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۰     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
روزهای پایانی سال در حالی دقیقه های پایانی خود را به اتمام می رساند که بیش از آن که حال و هوای کشور بهاری!  شود، انتخاباتی می شود.

به گزارش 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چه به انتخابات نزدیک می شویم معجون انتخاباتی کشور پربار تر می شود؛ گروه ها  و دستجات سیاسی یا با آرم مشخص یا بدون آرم در عرصه انتخابات ظهور و بروز می کند و از این جهت رفتار ها و کنش ها و واکنش ها پرمعنا می شود.
 
اصولگرایان (اعم از ائلاف موسوم به 1+2، جبهه پایداری و سایرین!)، اصلاح طلبان و جریان نزدیک به دولت خود را برای عرصه انتخابات آماده می کنند.

آرایش گروه های سیاسی هرچه که پیشتر می رود بیشتر خود را در عرصه انتخابات معرفی می کنند و اگر کسی کوچکترین شم سیاسی داشته باشد [که عمده مردم ایران از هوش سرشاری در این زمینه برخوردارند] متوجه خواهد شد که نتیجه ائتلاف ها و معرفی کاندیداها چه خواهد بود؛ مثلا خیلی روشن است که نتیجه ائتلاف 1+2 در نهایت به معرفی آقای دکتر محمدباقر قالیباف ختم خواهد شد؛ برخی صاحب نظران معتقدند حتی آن دسته از احزابی که گرایش سیاسی شان به این ائلاف نزدیک است اما بیانیه داده اند که گزینه های مطلوبشان شخص دیگری است اما در نهایت سرمایه سیاسی شان را به پای شهردار تهران خواهند ریخت.

از سوی دیگر هر روز که می گذرد یکی دیگر از سیاسیون که گفته بودند احساس تکلیف کردنشان گرفته است ، رسما کاندیداتوری خود را اعلام می کنند؛ یکی از تحلیلگران سیاسی می گفت: انگار زایشگاه سیاسی برای انتخابات تاسیس شده که هر روز طفلی خود را کاندیدا معرفی می کند.

اما موضوع این یادداشت آنچه در فوق گفته شد نیست چه اینکه مقدمه ای برای مطلب ذیل است.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در جمعه ای که گذشت در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در بحث انتخابات رعایت جهات لازم را بکنند گفت: من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند. چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است و ما امیدواریم که این کارها تکرار نشود.

آیت الله جنتی افزود: رسانه‌های دیگر نیز مردم را برای شرکت آگاهانه، هوشیارانه و با بصیرت در انتخابات آماده کنند و این هم وظیفه‌ای برای سایر رسانه‌ها است.

شاید این صریحترین و روشن ترین پیام دبیر شورای نگهبان قانون اساسی به صدا و سیما در خصوص انتخابات بود؛ پیامی که هم وجه قانونی دارد و هم از سوی شخصیتی مطرح می شود که خود نیز جایگاه قانونی دارد.

و اما دو روز پس از پیام روشن آیت الله جنتی...

روز گذشته خبری با عنوان قاليباف امشب ميهمان برنامه زنده تلويزيوني "تهران 20"  منتشر شد که شهردار تهران همزمان با روزهاي پاياني سال و حلول سال جديد با حضور در برنامه زنده تلويزيوني "تهران 20 " به تشريح اقدامات شهرداري مي پردازد .

بر اين اساس ، شهردار تهران با حضور در اين برنامه که ساعت 20 از شبکه تهران پخش شد ، به ارائه توضيحاتي در خصوص اقدامات سال 91 شهرداري و برنامه هاي سال نو و نحوه خدمات رساني به شهروندان خواهد پرداخت.

محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی تهران 20 درباره عدالت در شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران یک نهاد غیر دولتی است و با پول مردم اداره می‌شود بنابراین شهروندان توقع دارند که عدالت در شهر رعایت شود.

وی افزود: در سال‌های نخست که وارد شهرداری تهران شدم وقتی که به لایه‌های زیرین شهر نگاه می‌کردیم شهر را دو قطبی می‌دیدیم.

قالیباف ادامه داد: در چند دهه گذشته که تهران شکل و توسعه می‌گرفت متوازن نبود؛  شمال و جنوب تهران از لحاظ جغرافیایی و مادی تفاوت‌هایی دارد و این تفاوت‌ها مختص این مناطق نیست بلکه غرب نسبت به شرق تهران نیز برخوردارتر است.

وی خاطرنشان کرد: به مردم شهر تهران قول داده‌ام که با فاصله شما و جنوب از لحاظ طبقاتی بیشتر نشود و در این خصوص نیز تلاش‌هایی شده است.

قالیباف با بیان اینکه سال 91 سال خوبی برای شهرداری تهران بود، اظهار داشت: هر آنچه در پایان سال 90 به عنوان برنامه سال آینده به تصویب رساندیم امروز با همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری و شورایاری‌های محلات اجرایی و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

هرچند سخنان قالیباف به صراحت به انتخابات اختصاص نداشت اما کمترین شم سیاسی می گفت که قالیباف در این برنامه آمده است تا خود را به عنوان کاندیدای برتر سال 92 معرفی کند.

اکنون همه می دانند که نتیجه ائتلاف 1+2 بیشتر به سمت قالیباف می چربد و بعید است که مدیران صدا و سیما از این مسئله آگاه نباشند و سخنان دو روز پیش آیت الله جنتی را در این باره نیز نشنیده باشند؛ هر چند که سایر اعضای این ائتلاف هم این روزها آنتن ویژه ای برای خود دارند؛ برنامه هایی که به بهانه های به ظاهر غیر انتخاباتی از افرادی دعوت می کند که اکنون وجه سیاسی شان پررنگ تر است و این در حالی است که سایر نیروهای انقلاب از برخورداری چنین تریبونی بی بهره اند.

سال پیش و در جریان انتخابات مجلس نهم نیز بسیاری از دانشجویان به این عملکرد صدا و سیما نقد داشته و می گفتند رقابت در عرصه انتخابات زمانی محقق می شود که تمام نیروهای درون انقلاب از عدالت رسانه ای برخوردار باشند. اما این روزها با اعلام کاندیداتوری برخی نامزدها صدا و سیما در برنامه های خبری خود چنان اخبار را واگویه می کند که بیشتر به رپرتاژ شباهت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها