کد خبر: ۱۲۱۵۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
علی زیدان، با تأکید بر برقراری امنیت در مقر کنگره ملی لیبی در پی حمله معترضان مسلح خواستار برچیده شدن کمینگاه‌های بقایای نظام سرنگون شدن معمر القذافی در پایتخت این کشور شد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، علی زیدان، نخست وزیر لیبی در نشستی خبری در طرابلس پایتخت این کشور درباره اوضاع امنیتی اطراف کنگره در پی حملات متعدد معترضان مسلح به مقر کنگره گفت: امنیت کنگره ملی لیبی با حضور نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور لیبی در محل آن برقرار است.

پارلمان لیبی از بیم حمله مجدد معترضان از نوزدهم اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل بود.

زیدان بر حمایت و همبستگی جامعه بین‌المللی با لیبی تاکید کرد و گفت: جامعه بین الملل به طور کامل با لیبی همکاری می‌کند و خواهان کمک و ارتقای سطح همکاری‌ها با کشورمان است.

زیدان همچنین درباره ادعای شکنجه شخصیت های برجسته نظام قذافی که در زندان به سر می برند گفت: لیبی متعهد به قوانین بین‌المللی است که جهانیان برای حفظ شرافت انسانی و آزادی تدوین کرده اند و ممکن است طرفی بر اساس جرمی که مرتکب شده است مجازات شود اما شرافت انسانی وی مورد هتک حرمت واقع نمی شود.

نخست وزیر لیبی تاکید کرد که کمیته‌های امنیتی لیبی باید با کمینگاه بقایای نظام سرنگون شده معمر القذافی در طرابلس را نابود کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها