کد خبر: ۱۲۱۲۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
ائتلاف چپ میانه روی ایتالیا توانست در رای گیری برای انتصاب روسای جدید سنا و مجلس سفلی به پیروزی شکننده‌ای دست پیدا کند اما این برتری شکننده نشان می‌دهد که پس از بن بست سیاسی ماه گذشته میلادی در ایتالیا هم‌چنان تشکیل یک دولت با ثبات در کشور سخت است.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان انتخابات ماه فوریه تاکنون انتصاب روسای مجالس سنا و پارلمان ایتالیا، نخستین اقدام پارلمان بوده است.

طی انتخابات فوریه، ائتلاف چپ میانه پی‌یر لوئیجی برسانی، توانست در مجلس سفلی اکثریت آراء را به دست آورده اما در مجلس سنا آراء کافی را به منظور تشکیل یک دولت به دست نیاورد.

روز شنبه پس از یک روز متشنج در پارلمان ایتالیا "لورا بولدرینی" و "پی‌یرو گراسو"، کاندیداهای چپ میانه رو به عنوان روسای مجلس سلفی و سنا انتخاب شدند.

حزب دموکراتیک برسانی در حالی که اکثریت مشخصی در مجلس سنا ندارد مجبور شد به منظور انتصاب کاندیدای خود به ریاست این مجلس به روی آراء ممتنع و معدود آراء دیگر گروه‌ها نظیر "جنبش پنج ستاره" بپه گریلو و میانه روهای تحت رهبری ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا تکیه کند.

گراسو با وجود این نتوانست اکثریت مطلقی را در مجلس سنا به دست بیاورد. اگرچه ائتلاف چپ میانه اکنون مناصب با نفوذ روسای دو مجلس پارلمان را در اختیار دارد اما این نتایج حاکی از شکست برسانی در رسیدن به یک توافق گسترده‌تر است که می توانست به وی اجازه تشکیل یک دولت را دهد.

این نتیجه نتوانست گمانه زنی‌ها را درخصوص اینکه ایتالیا ممکن است در عرض چند ماه آینده به انتخابات باز گردد، برطرف کند.

موریزیو گاسپاری، یکی از همپیمانان نزدیک سیلویو برلوسکنی پس از رای گیری روز شنبه گفت: ما می دانیم که برسانی و حزب دموکراتیک نمی‌توانند یک دولت تشکیل دهد.

جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهوری ایتالیا با نگرانی نسبت به تهدید بی ثباتی در این کشور با انتشار بیانیه‌ای گفت: ماریو مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید همچنان نخست وزیر خواهد بود که دلیل آن لزوم یک رهبری مقتدر در اروپا و همچنین در زمینه اقتصاد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها