کد خبر: ۱۲۱۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
نخست‌وزیر جدید چین امروز (یکشنبه) گفت، پکن و واشنگتن باید از نسبت دادن اتهامات بی‌پایه و اساس به یکدیگر در خصوص هک کردن و امنیت سایبری به سیستم‌های کامپیوتری‌شان اجتناب کنند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات می کچیانگ، نخست‌وزیر جدید چین پیش از نشست سالانه پارلمان و یک روز پس از انتصاب در این سمت در بحبوحه جنگ لفظی میان پکن و واشنگتن بر سر حملات سایبری و امنیت ملی صورت گرفت.

یکی از کمپانی‌های امنیت کامپیوتر آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که یکی از واحدهای سری ارتش چین احتمالا در انجام یک سری حملات سایبری و هک کردن‌های اکثر اهداف در ایالات متحده دست دارد.

نخست‌وزیر جدید چین در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این مساله گفت که بر فرضیه و احتمال این جرم واقف است.

وی افزود: گمان می‌کنم که ما نباید علیه یکدیگر اتهامات بی‌پایه و اساس روا داریم و وقت بیشتری را برای انجام اقدامات عملی که به امنیت سایبری و فضای مجازی منجر می‌شود، صرف کنیم. این یک مساله جهانی است. در حقیقت چین نیز هدف اصلی حملات این چنینی است. دولت چین نه تنها از این چنین اقداماتی حمایت نمی‌کند بلکه مخالف آن نیز است.

جک لیو، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز قرار است دولت پکن را برای انجام تحقیقات در این باره و تحت فشار قرار داده و در جریان سفر هفته جاری خود به پکن، دولت چین را مجبور کند تا حملات سایبری خود را علیه کمپانی‌ها و سایر شرکت‌ها و ادارات آمریکایی متوقف کند.

باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا نیز نگرانی دولت واشنگتن را در خصوص هک کامپیوتری در تماس تلفنی با شی جین پینگ، همتای چینی خود که روز پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت، مطرح کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، نخست‌وزیر جدید چین اعلام کرد که دولتش نسبت به برقراری روابط قدرتمند با دولت آمریکا و انجام فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو طرف متعهد است.

وی افزود: با وجود تفاوت‌های موجود، درگیری‌هایی که میان پکن و واشنگتن وجود دارد، غیرقابل اجتناب است.

نخست‌وزیر جدید چین همچنین بر اهمیت بسیار زیاد برقراری روابط با آمریکا و همکاری با دولت اوباما به منظور دستیابی به یک مرحله جدید تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها