کد خبر: ۱۲۱۱۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
دبير فدراسيون كشتي سال 1391 را سالي پرالتهاب و پرفراز و نشيب اما موفق و افتخار آفرين براي ورزش اول كشورمان خواند و گفت: برنامه های دقیقی برای آینده کشتی داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را محقق کنیم.

به گزارش 598،عارف ربطي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: سال 1391 يكي از پر فراز و نشيب ترين سالهاي كشتي ايران تلقي شد كه البته در كنار تمامي اين مشكلات و ناهمواري ها، افتخارات بزرگي در المپيك لندن و جام جهاني تهران نيز بدست آمد.

وي تصريح كرد: كشتي آزاد و فرنگي ايران در تمامي رده هاي سني توانست افتخارات زيادي را براي ورزش كشورمان كسب كند كه نقطه عطف و اوج اين افتخارات، بازيهاي المپيك 2012 لندن و درخشش بي بديل ملي پوشان كشتي كشورمان بود. كسب مدالهاي رنگارنگ طلا، نقره و برنز آزاد و فرنگي كاران در المپيك باعث شد تا وضعيت مدالي كاروان ورزش ايران در اين بازها نيز دستخوش تغييرات مثبتي شود و يكي از تاريخي ترين نتايج ورزش ايران را رقم زند.

دبير فدراسيون كشتي ادامه داد: از سويي ديگر بايد به رقابتها جام جهاني كشتي 2013 تهران نيز اشاره كرد كه به شايستگي از سوي فدراسيون كشتي ميزباني شد و با قهرماني تيم ملي كشتي آزاد و نايب قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان خاتمه يافت. به واقع اين رويداد بزرگ يكي از مهمترين اتفاقات ورزشي در سال 1391 محسوب مي شد كه با حمايت هاي وزارت ورزش و متوليان امر توانستيم با سربلندي در برگزاري آن ظاهر شويم.

ربطي به رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني كشور به عنوان آخرين رويداد سال جاري نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه برنامه هاي تقويم سال 1391 فدراسيون را با رقابتهاي كشتي آزاد در شهر قزوين به پايان رسانديم كه انصافا از نظر كمي و كيفي در حد ايده آلي برگزار شد. اين پيكارها در شرايطي با حضور مدعيان سراسر كشور برگزار شد كه بسياري از كشتي ها با حساسيت و افت و خيزهاي زيادي همراه بود و امتيازات زياد بين مدعيان رد و بدل مي شد.

وي به وضعيت كشتي فرنگي و خروج از بحران هاي اخير نيز اشاره كرد و گفت: اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي تا حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا مشخص شد كه البته اين مربيان تا زمان برگزاري اين مسابقات يعني اوايل ارديبهشت ماه مي توانند طبق ابلاغ فدراسيون كشتي با اين تيم همكاري كنند. مطمئنا اقداماتي صورت خواهد گرفت تا اين تيم بتواند همان روال هميشگي و مطلوب خود را طي كند، چرا كه ما بعد از رقابتهاي آسيايي هندوستان بايد خود را مهياي مسابقات جهاني كنيم.

دبير فدراسيون كشتي در خاتمه در خصوص اردوهاي آماده سازي تيم هاي ملي گفت: برنامه دقيقي براي برگزاري اردوهاي آماده سازي در تمامي رده هاي سني تدوين شده كه طبق روال به برگزاري اين اردوها خواهيم پرداخت، اما آنچه مسلم است نخستين اردوي آماده سازي سال 1392 مربوط به آزاد و فرنگي كاران ملي پوش كشورمان خواهد بود كه از روز 6 فروردين ماه در خانه كشتي آغاز مي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها