کد خبر: ۱۲۱۰۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
این مساله در کنار دلخوری مهدی مهدوی‌کیا نشان می‌دهد اتفاقی که رخ داده و ظاهرا عادی است اصلا در شرایط طبیعی رخ نداده و پرسپولیسی‌ها در روزهای حساسی که قرار گرفته‌اند

به گزارش 598 به نقل ازسایت گل خداحافظی ناگهانی مهدی مهدوی‌کیا درست قبل از آخرین بازی پرسولیس در سال ۹۱آنقدر بزرگ و تکان‌دهنده بود که نمی‌توان به راحتی از کنارش عبور کرد. مهدوی‌کیا پیش از این بار‌ها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود در پایان فصل جاری از فوتبال خداحافظی خواهد کرد اما وقتی این اتفاق دو ماه جلو افتاد باید به برخی جزئیات و مسائلی که باعث شد این تصمیم بزرگ به صورت آنی و غافلگیرکننده اتخاذ شود پرداخت.

کمردرد امانش را بریده بود

مهدی مهدوی‌کیا از زمانی که در آلمان حضور داشت دچار مشکل کمردرد شد و هرازگاهی این مصدومیت شدید باعث شد بسیاری از بازی‌های مهم را از دست بدهد. او در آستانه جام جهانی ۲۰۰۶هم در آلمان دچار این مشکل شد و در این بازی‌ها حضوری نصف و نیمه داشت. مهدی امسال و بعد از بازی‌های درخشان در نیم‌فصل اول تبدیل به بازیکن فیکس و مورد علاقه مانوئل ژوزه شد آن هم در حالی که بسیاری از ستاره‌های تیم با پیرمرد پرتغالی به مشکل خورده بودند و در نقطه مقابل او قرار داشتند. در واقع حضور مهدی مهدوی‌کیا در ترکیب اصلی پرسپولیس آنقدر پررنگ شده بود که بعضا برخی افراد و رسانه‌ها این انگ را به او وارد کردند که او و یکی دو بازیکن تیم که چندان برشی هم ندارند از مانوئل حمایت می‌کنند و همین حمایت‌هاست که باعث شده تا رویانیان در حفظ پیرمرد عصاقورت‌داده پرتغالی ادله بیشتری داشته باشد و خیلی سخت دل به اخراج او بدهد. اتفاقا بهترین بازی‌های مهدوی‌کیا هم در دوره سرمربیگری مانوئل رخ داد و او در دوره این پرتغالی فیکس شد چرا که هم قبل از آن و در دوره سرمربیگری مصطفی دنیزلی و هم در دوره گل‌محمدی هیچ‌گاه بازیکن فیکس تیم محبوبش نبود.

کنار دست دوست صمیمی

با انتخاب یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس تصور می‌شد شرایط برای مهدوی‌کیا بهتر هم بشود و او به غیر از نقشی که در تیم ایفا می‌کند به خاطر رابطه صمیمانه‌اش با سرمربی تیم به عنصری تاثیرگذار و دست راست سرمربی تبدیل شود. با این حال مهدی در نیم‌فصل دوم کم‌کم به روی نیمکت رفت. هر چند او در دربی هم به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفت اما بعد از آن، مصدومیت کمر مهدی باعث شد ولاتکو گروزدانفسکی مقدونیه‌ای جای مهدی را بگیرد و حتی در زمانی که او به بهبودی نسبی دست یافت باز هم فرصت بازی به مهدوی‌کیا نرسید. مهدوی کیا ۶-۵بازی را به خاطر درمان کمرش از دست داد اما در دو سه بازی اخیر هم که به نظر می‌رسید شرایط بازی را دارد از سوی گل‌محمدی به کار گرفته نشد. کاپیتان پرسپولیس بالاخره در دیدار با راه‌آهن در لیست ۱۸نفره قرار گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید تیم گل‌محمدی در خط هافبک نیاز به ترمیم دارد مهدی هرگز وارد میدان نشد تا درباره بازی نکردن کاپیتان کیا حرف‌هایی به میان بیاید که نشان از اختلاف بین سرمربی و کاپیتان پرسپولیس بود.

واقعا نمی‌توانست بازی کند؟

مهدوی‌کیا درست فردای بازی با راه‌آهن در مقابل تیم امید پرسپولیس قائمشهر و در بازی تدارکاتی تیمش یک نیمه بازی کرد و به نظر نمی‌رسید مشکلی برای حضور در میدان داشته باشد. ظاهرا مهدی توانایی بازی حداقل برای یک نیمه را داشت و با وجود مشکل کمردردش احساس می‌کرد که می‌تواند حداقل ۱۵تا ۳۰دقیقه برای پرسپولیس به میدان برود اما به نظر می‌رسد گل‌محمدی این‌طور فکر نمی‌کرد و او به این فکر بود که تعویض‌های تیمش باید در جهتی انجام شود که چنانچه در طول بازی نیاز به افزودن به قوای تهاجمی یا کنترل مسابقه داشت به نیروهایی بازی دهد که به لحاظ بدنی می‌توانند خواسته‌های او را برآورده کنند. اوج این اختلافات قبل از بازی با مس کرمان متبلور شد که مهدی وقتی دید این بار در لیست ۱۸نفره جایی ندارد با دوست صمیمی‌اش جلسه‌ای ترتیب داد و بعد از آن جلسه بود که رسما اعلام کرد از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند. هیچ کس از محتوای جلسه فوق خبر ندارد اما به نظر می‌رسد که در این جلسه یحیی، مهدوی‌کیا را توجیه کرده که ۱۵-۱۰دقیقه بازی کردن برای او خوب نیست و شان او پایین می‌آید. گل‌محمدی در مصاحبه بعد از بازی با مس هم به این نکته تاکید کرد اما ظاهرا خداحافظی مهدی با وجودی که منطقی درونش وجود داشته و به مشکلات جسمانی او مربوط می‌شود نهایتا با دلخوری به وقوع پیوسته و خود کیا دوست نداشته در چنین شرایطی کنار برود.

چرا مدیریت نشد؟

هم دیروز و هم امروز محمد رویانیان در مصاحبه‌ای اعلام کرده مخالف خداحافظی مهدی مهدوی‌کیاست اما در سوی مقابل گل‌محمدی در مصاحبه‌اش گفته این تصمیم با جلسه‌ای که بین او و کیا برگزار شده انخاذ شده است و این یعنی که تصمیم برای خداحافظی حداقل ظاهرا - در عین تفاهم و توافق گرفته شده است. در این میان ساز مخالف رویانیان که انگار از هیچ چیز خبر نداشته و حالا احتمالا قصد دارد دل هوادار ناراحت از خداحافظی کاپیتان محبوب تیم را به دست بیاورد نشان می‌دهد در خصوص مساله خداحافظی مهدی مدیریت خوبی نشده و تصمیم‌گیری‌ها عجولانه و شتابزده بوده است. این مساله در کنار دلخوری مهدی مهدوی‌کیا نشان می‌دهد اتفاقی که رخ داده و ظاهرا عادی است اصلا در شرایط طبیعی رخ نداده و پرسپولیسی‌ها در روزهای حساسی که قرار گرفته‌اند یک حاشیه بزرگ به حاشیه‌های پرتعدادشان افزوده‌اند.

مهدی پکر بود

مهدوی‌کیا درست فردای خداحافظی‌اش در ورزشگاه آزادی حاضر شد و بازی تیم محبوبش را از نزدیک دید اما در طول بازی ری‌اکشن‌های عصبی به برخی بازیکنانی که ضعیف کار می‌کردند نشان می‌داد و در ‌‌نهایت از تساوی دقیقه ۹۳حسابی ناراحت شد. مهدی در پایان مسابقه هم کلافه بود و هرگز حاضر نشد با خبرنگاران مصاحبه کند. آیا این‌ها نشانه‌هایی بر ناراحتی او نیست؟ آیا دوستی یحیی با مهدی تحت‌الشعاع این مساله قرار گرفته و کمرنگ شده است یا حق با گل‌محمدی است که صلاح تیمش را فدای رفاقت دیرینه با مهدی نکرده و خواسته که او محترمانه کنار برود؟

امکان بازگشت وجود دارد؟

مهدی مهدوی‌کیا در صحبتی که با رویانیان داشته به او قول داده که بعد از سفر مدیرعامل پرسپولیس به مکه و بازگشت او درباره این‌که به تیم بازمی‌گردد یا نه جواب نهایی را بدهد اما با توجه به روحیاتی که او دارد بعید است این اتفاق رخ دهد. فعلا که قرار است او در تمرینات حاضر باشد و کنار تیم تمرین کند. مشخص نیست در این تعطیلات پیش رو که برای قرمز‌ها پرماجرا خواهد بود تکلیف مهدی و پرسپولیس چه شود اما با توجه به تصمیمات عجولانه‌ای که در این فوتبال و تیم‌های بزرگش باعث اتفاقات بزرگ می‌شود، می‌توان منتظر اتفاقات پیش‌بینی نشده دیگری هم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها