کد خبر: ۱۲۱۰۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله نشین پاکستان، نقض حاکمیت این کشور محسوب می شود.

به گزارش598، خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "بن امرسون" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل، در این بیانیه اعلام کرد: به عنوان بخشی از حقوق بین الملل حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان که بدون رضایت مردم و حتی کسب اجازه از دولت مرکزی انجام می شود، نقض حاکمیت پاکستان محسوب می شود.

این بیانیه توسط کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منتشر شده است.

امرسون که در هفته گذشته سفری سه روزه به پاکستان داشت در بیانیه خود می نویسد: حملات آمریکا به پاکستان شامل استفاده از زور در کشور دیگری بدون اجازه دولت آن است که در نهایت منجر به نقض حاکمیت می شود.

امرسون در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که قصد بررسی 25 مورد حمله انجام شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی چون سرزمین های فلسطینی، یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی را دارد که گزارش نهایی این بررسی ها در ماه اکتبر منتشر می شود.

اما "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این بیانیه امرسون گفت: ما گزارش وی را دیده ایم . نمی خواهم درباره اطلاعات محرمانه ای که وجود دارد صحبت کنم. مذاکرات گسترده ای با پاکستان در مورد طرح مبارزه با تروریسم داریم و به برنامه های خود ادامه می هیم.

"جاش ارنست" سخنگوی جدید کاخ سفید نیز در این رابطه گفت: تا زمانیکه گزارش کامل امرسون را نبینیم در مورد آن قضاوت نمی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها