کد خبر: ۱۲۰۹۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سفرش به اراضی اشغالی با اعلام اینکه قصد آزادی جاسوس اسرائیلی را ندارد، درخواست از اسرائیل را برای توقف شهرک سازی‌ها بعید دانست.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ طرحی برای صلح میان فلسطین و اسرائیل ندارد.

وی افزود: زمانی که به اراضی اشغالی و فلسطینی سفر کند تنها هدفش گوش دادن به استراتژی دو طرف است.

اوباما همچنین خاطرنشان کرد: راهکار حل و فصل اختلافات فلسطین و اسرائیل در این است که دو طرف درگیر مشروعیت طرف دیگر را به رسمیت بشناسند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین عنوان داشت: فلسطینی‌ها به شدت نیاز دارند که احساس کنند سرزمینی برای خودشان دارند. این در حالی است که اسرائیلی‌ها نیز نیاز دارند که بدانند این مساله به ضرر امنیت آنها نیست.

اوباما در ادامه تاکید کرد که بعید می‌داند از اسرائیل بخواهد ساخت و سازهایش را در اراضی فلسطینی متوقف کند.

اوباما در خصوص انتقادهای سیاسی از اسرائیل در خصوص شهرک سازی‌ها در کرانه باختری سکوت کرده و در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف شهرک سازی‌های اسرائیل گفت: ما از مرحله پیش شرط‌ها عبور کرده‌ایم.

وی در اظهاراتش اشاره کرده است که باید از اسرائیل پرسید اگر شهرک سازی‌هایش در کرانه باختری ادامه یابد برای گروه‌های میانه رو فلسطینی دشوار خواهد بود که به پای میز مذاکره بیایند.

اوباما علاوه بر این از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست برای حمایت از چهره‌های فلسطینی میانه رو از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین و سلام فیاض، نخست وزیر دولت انتقالی فلسطین تلاش کند.

از سوی دیگر، باراک اوباما تاکید کرد که تصمیمی برای آزاد کردن فوری جاناتان پولارد، جاسوس اسرائیلی محکوم به حبس ابد در زندان‌های آمریکا ندارد.

وی تاکید کرد: پولارد مرتکب جرم بزرگی شده است و من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به تدابیر قانونی احترام گذاشته و قصد ندارم فورا پولارد را آزاد کنم.

این در حالی است که روزنامه معاریو نیز اعلام کرد: بیش از 50 هزار اسرائیلی با امضای سندی از اوباما خواستند پولارد را تا پیش از سفرش به اسرائیل آزاد کند.

باراک اوباما بیستم ماه جاری میلادی از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو وارد اراضی اشغالی و اراضی فلسطینی خواهد شد.

این اولین سفر اوباما از زمان انتخابش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به اراضی فلسطین و اراضی اشغالی است که بنا به گفته منابع فلسطینی اوباما از سفرش از شهرهای رام الله و بیت لحم در کرانه باختری دیدار خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها