کد خبر: ۱۲۰۹۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
علی لاریجانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته پیش از سفر به حوزه انتخابیه‌اش، نامه‌ای سرگشاده نوشت و از «مردم» خواست به استقبالش نروند. وی دلیل این درخواست را ممانعت از «ایجاد ترافیک و مزاحمت» در آستانه عید اعلام اما در همین نامه، استاندار قم را به بهانه‌تراشی و «عجز اداری» متهم کرد.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، در خصوص این نامه و اظهارات لاریجانی، خبرنگار خورشید با استاندار قم گفت‌وگویی انجام داد. کرم رضا پیریایی در این گفت‌وگو برای نخستین بار برخی ناگفته‌ها از حادثه 22 بهمن را بازگو کرده است.

باید از قبل خبر می‌دادند

کرم رضا پیریایی درباره برنامه سفر اخیر رئیس مجلس به قم به خبرنگار خورشید گفت: مسئولان استان با جلسات عمومی آقای لاریجانی و دیگر مسئولان مخالفتی ندارند اما وقتی انتظار به حقی درباره تأمین امنیت دارند، بهتر است برنامه‌هایشان را با مسئولان ذیربط استانی هماهنگ کنند. در مورد اخیر متأسفانه تنها یک روز مانده به سفر نماینده محترم قم درخواستی از سوی یگان حفاظت مجلس برای شورای تأمین استان ارسال و در آن گفته شده می‌خواهند برای آقای لاریجانی برنامه استقبال مردمی تدارک ببینند.

پیریایی گفت: اگر آقای لاریجانی مایل به برگزاری مراسم استقبال از خود، در سفر اخیرشان بودند، باید این خواسته را حداقل چند روز قبل اعلام می‌کردند تا تمهیدات آن اندیشده می‌شد، نه اینکه نامه سرگشاده بدهند و بنده و همکارانم را به «عجز اداری» و بهانه‌تراشی متهم کنند.

پیریایی گفت: نظر شورای تأمین استان قم این بود که اگر برنامه استقبال انجام شود، ممکن است اتفاق جدی و جدیدی پیش آید بنابراین به آقای لاریجانی اعلام شد که اگر این استقبال انجام شود، امنیت استان قم مخدوش خواهد شد زیرا قم هنوز متأثر از اتفاقات روز 22 بهمن است.

وی ادامه داد: سخن آقای لاریجانی در نامه اخیر که مسئولان استان یا استاندار را عاجز از ایجاد امنیت دانسته، اصلا درست نیست. به گواه شاخص‌های موجود عملکرد استان در حوزه امنیت، بسیار درخشان و قابل تقدیر است. من تعابیر به کار رفته توسط آقای لاریجانی را به معنی زیر سؤال بردن خدمات شبانه‌روزی همکاران نظامی، انتظامی و امنیتی استان قم در برقراری امنیت می‌دانم.

وی اظهار کرد: روزانه چندین سخنرانی، اجلاس و همایش مهم توسط مسئولان کشوری با حضور انبوه جمعیت تشکیل می‌شود اما هیچ مشکلی برای هیچ فردی پیش نمی‌آید.

استاندار قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار خورشید گفت: در هیچ‌کدام از گردهمایی‌هایی که در قم برگزار شده، سابقه کمترین آسیب امنیتی به چشم نمی‌خورد بنابراین بنده از تعبیری که آقای لاریجانی در نامه خود مطرح کرده، تعجب می‌کنم و برای آن جوابی ندارم.

گفتیم سخنرانی نکنند

استاندار قم درباره حوادث روز 22بهمن قم اظهار کرد: در روز 22بهمن صلاحدید مسئولان امنیتی استان این بود که آقای لاریجانی سخنرانی نداشته باشد اما متأسفانه به تذکرات ما توجهی نشد و آن ماجرا و اتفاق تلخ به وجود آمد. البته در حادثه 22 بهمن پیش‌بینی ما به شدتی که اتفاق افتاد نبود ولی بهتر آن بود که رئیس مجلس به توصیه ما عمل می‌کرد و سخنرانی انجام نمی‌شد.

پیریایی گفت: در روزهای منتهی به 22 بهمن، مسئولان امنیتی استان بارها به دفتر آقای لاریجانی در قم گفته بودند که سخنرانی ایشان با توجه به التهابات موجود، ممکن است مسائلی ایجاد کند اما متأسفانه توجهی نشد.

استاندار استان قم در ادامه افزود: چرا ما باید کاری کنیم که موجب زحمت برای مردم و مسئولان در استان شود و وحدت و امنیت را دچار آسیب کند. استاندار به‌عنوان مسئول استان دنبال ایجاد تمهیدات وشرایطی است که زمینه‌های کار و خدمت برای مردم فراهم شود، این‌گونه برنامه‌ها نه خیری برای آقای لاریجانی و نه فایده‌ای برای استان قم دارد.

وی در خصوص اینکه چه افرادی در آن حادثه دخیل بودند گفت: دراین‌باره چندان مایل نیستم سخن بگویم چون شاید حاشیه درست شود. فقط به همین نکته بسنده می‌کنم که تحقیقات ما ثابت کرده این ماجرا به دولت هیچ ارتباطی ندارد و شایعه‌سازی مخالفان دولت در این باره کذب محض است.

استاندار قم در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با خورشید تصریح کرد: بنده به شخص آقای لاریجانی و جایگاه حقوقی ایشان، احترام خاصی قائلم. چندین بار اعلام کرده‌ایم که در صورت تمایل آقای لاریجانی هر زمان که صلاح بدانند، آمادگی داریم برای ایشان برنامه سخنرانی عمومی تدارک ببینیم تا خاطره تلخ حادثه 22 بهمن جبران شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۴۹
۳۱۱
استندار بايد از كفش هاي پرتابي كه در تريبون آقاي لاريجاني جمع اوري كرده اند افراد خاطي راشناسايي بكند .
اصلاً كفشداري ها بايد كفش ها را تحويل بگيرند و مشماي كفش در حرم برداشته شود تا عمل شنيع پرتاب دهها كفش به رئيس مجلس تكرار نشود.
كفش را بايد به رئيس جمهور آمريكا زد نه به رئيس مجلس ...
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۳۰
۹۲۶
دمت گرم 598 خوب از جریان انحرافی استان که مقابل لاریجانی است حمایت و ساپورت خبری طرفدارانه میکنی!
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
یعنی واقعا این نظر یه امتیاز مثبت هم نداشته؟!
غلامرضا عالیشوندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
598کجاش بی منطق گفته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
خودت گفتی یا از نفس امارتونم کمک گرفتی
مردمي نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۳۲
۲۹۰
مرحبا به اين استاندار شجاع و حق گو !
پاسخ
ففففف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۶۴
۳۳
جريان انحرافي چه كشكيه .شمابين مردم قم نبوديد آقاي احمد وگرنه اين طور قضاوت نميكردين .!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۷۲
۳۸
همچنین دمت گرم آقای استاندار
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۵۲
۱۴
گفتن حقیقت انحراف هر کس از بعضی ها کو ر کو رانه حما یت نکرد انحرافی! عجب انصافی
پاسخ
خاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۷۳
۷
احمد جون حرف نزن
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۸:۰۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۳
۱۱
آقای ... و حامیانشان همون بهتر که در برج ها ی شیشه ای خودشان بمانند

چون اگه با مردم روبرو بشند توهماتشان فرو میریزه
پاسخ
فهمیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
آقای لاریجانی خوب فهمیده اند که مسئولین اجرایی قم تحمل مسئولین در رده ایشان که تحکم دولت را برنمی تابند را ندارند و به بهانه های واضح از عدم استقبال مردم از ایشان و در نتیجه عدم حضور مردمی آقای لاریجانی در قم به وضوح استقبال می کنند.
پاسخ
مرتضی خاکپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۱
۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ ... مگر پاداش احسان جز احسان است .؟!


اگر دولت محترم و مجلس محترم اراده پرداخت حق الناس مستمری حقوق رزمندگان و جانبازان زیر 25٪( که درصدی من درآوردی است که یعنی هیچ ) را ندارند ؟!
نا امید نمی شویم ؟!
و اگر عمری مانده باشد ؟!
دل به مجلس بعدی و نمایندگان جدید می بند یم ؟!
و دل به دولت بعدی و رئیس جمهور جدید می بند یم ؟!
که :
سیبی که بالا میرود و پائین میآید هزار چرخ میخورد ...


http://mkhakpour9.persianblog.ir
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها