کد خبر: ۱۲۰۷۰۹
زمان انتشار: ۲۳:۳۳     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای امارات بر سر جزایر سه گانه ایران یک مداخله آشکار و عرض دیپلماتیک به تمامیت ارضی ایران است که هیچ مبنای حقوقی ندارد.

به گزارش 598 به نقل از سرویس بین الملل پایگاه خبری مرصاد، در هفته گذشته بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، در واقع تداوم رفتارهای نامتعارف کشورهای عربی و امارات متحده علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی بود.

اقدامی که در باره جعل نام خلیج عربی به  جای خلیج فارس در بسیاری از واقع از سوی شیخ نشینهای کوچک تکرار شده است.

در همین ارتباط نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس به خبرنگار مرصاد گفت: اقدامات تحریک آمیز و ضد ایرانی از سوی کشورهای عربی به تحریک دولت های غربی انجام می شود و الا خود اماراتی ها بهتر از هرکسی می دانند که جزایر سه گانه به همان اندازه که اصفهان یا تهران از متعلق به ایران است، عضو لاینفک خاک ماست.

 

محمد رزم ادعای امارات متحده عربی را یک شوخی کسل کننده دانست  و گفت: کشورهای عربی همانگونه که ایران همیشه برای برقراری ارتباط دوستانه و تنگاتنگ با آنها پیش قدم بوده است باید در این مسیر قدم بردارند.

رزم دخالت کشور های غربی در مواضع اتحادیه عرب را موثر دانست و گفت: امیدوارم این اقدامات که در نتیجه دخالت بعضی کشورها در تصمیمات حکام عرب بروز می کند را کنار بگذارند چون بدون تردید از این شیطنت ها به جایی نمی رسند.

وی اظهار امیدواری کرد که حکومت های عرب بیشتر به مردم و خواست ملت های خود توجه کنند تا سیاسیت های همیشه شکست خورده آمریکا و غرب.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به اوضاع سوریه و بحرین گفت: اگر کشورهای مسلمان با اتکا به خواست مردم پیش می رفتند و در برابر دشمنان مشترک اسلام و ملت های مسلمان مواضع اصولی و به دور ازهراس اتخاذ می کردند و منافع شخصی را بر منافع ملت خود ترجیح نمی دادند اکنون بحرین، سوریه و فلسطین دستخوش امیال اسرائیلی و آمریکایی نمی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها