کد خبر: ۱۲۰۶۶۳
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
علی العریض، نخست وزیر جدید تونس طی مراسمی به طور رسمی قدرت را از حمادی الجبالی، نخست وزیر مستعفی تحویل گرفت

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی العریض رهبر جنبش اسلام گرای النهضه و نخست وزیر جدید این کشور امروز پنجشنبه به طور رسمی قدرت را از حمادی الجبالی، نخست وزیر مستعفی و دبیر کل جنبش النهضه تحویل گرفت.

الجبالی در مراسم تحویل قدرت گفت: تجربه جدیدی را در حاکمیت تونس پایه ریزی کردیم و قدرت را به طور متمدنانه به اهلش واگذار کردیم و این معنای بزرگی دارد.

وی افزود: افراد باقی نمی‌مانند اما دولت همواره پا برجا است.

الجبالی با اشاره به اینکه العریض دولت جدید را برای مدت کوتاه اما پر از چالشی در اختیار خواهد داشت گفت: در عین حال من اطمینان دارم که العریض در کار خود موفق خواهد بود.

نخست وزیر سابق تونس با انتقاد از طرف‌هایی که  از اکنون منتظر شکست علی العریض در ماموریت اداره دولت ائتلافی هستند گفت: تاریخ درباره این دولت و نتایج آن حکم خواهد داد.

وی افزود: فردی که منتظر شکست این دولت است در پی شکست تجربه دموکراتیک در تونس است.

حمادی الجبالی تصریح کرد: دولت من نیز که در نوزدهم فوریه استعفا داد آن گونه که معارضان می‌گویند شکست خورده نبود بلکه رشد اقتصادی 3.6 درصد را در سال 2012 برای تونس محقق کرد و این در حالی است که در سال 2011، 2 درصد نزول داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات سراسری در تونس هر چه سریع تر برگزار شود.

الجبالی گفت: من اطمینان دارم که علی العریض قدرت را به دولت منتخب آتی تقدیم خواهد کرد.

علی العریض نیز در این مراسم گفت: بوده‌ایم و هستیم و امیدواریم که زنده باشیم نه برای اینکه پست‌های دنیوی داشته باشیم برای اینکه نقشی در بر طرف کردن مشکلات ملت خود داشته باشیم.

وی توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی، پیشرفت علمی و فناوری تونس را از اولویت‌های دولت خود خواند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها