کد خبر: ۱۲۰۶۶۲
زمان انتشار: ۲۱:۵۸     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
نویسنده و محقق انگلیسی در مصاحبه با صدای روسیه با ذکر دلایلی تصریح کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تلاش کرده تا ۵۰ تن رهبر خارجی از جمله «هوگو چاوز» را مسموم کند و از پای درآورد.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، «ویلیام بلام» در مصاحبه با «صدای روسیه» در ارتباط با نقش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مسموم کردن رهبران آمریکای لاتین اینگونه گفت: من نمی‌توانم به طور قطع ثابت کنم که «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا ترور شده است.

وی تصریح کرد که سیا تلاش کرده است که بیش از 50 رهبر خارجی را ترور کند و دستکم در نیمی از موارد موافق بوده است و تعداد کمی از این رهبران به اندازه چاوز مورد نفرت دولت آمریکا بود و بنابراین دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم سیا طرح کشتن وی را پایه‌ریزی نکرده باشد و ماهیت بیماری وی بسیار عجیب است.

به گفته این نویسنده و محقق انگلیسی در خصوص عجیب بودن ماهیت بیماری چاوز اینگونه گفت: او به بیماری سرطانی مبتلا شد که علیرغم چند جلسه شیمی درمانی و هر درمان دیگری بهبودی پیدا نکرد، سپس دچار عفونت‌های شدید ریوی شد و تحت درمان‌هایی که صورت گرفت بهبودی پیدا نکرد و سپس دچار حمله قلبی شد و در کل مردی که ظاهراً هیچ علائمی نداشت و تنها 58 سال داشت و تا جایی که می‌دانیم تا قبل از این سلامت بوده است، و همه اینها بسیار عجیب است.

بلام با اشاره به این موارد تصریح کرد: با در نظر گرفتن انگیزه دولت آمریکا و افراد سیا برای کشتن فردی مثل چاوز، من اطمینان دارم که سیا در بیمار کردن چاوز نقش داشته است.

این محقق انگلیسی در پاسخ به این سوال که آیا تکنولوژی جدید معتبر یا برنامه جدیدی وجود دارد که چنین سرطانی را به وجود آورد، گفت: ابزار این نوع القای بیماری، سوزنی با نوک بسیار تیز است و آنچه که شما نیاز دارید این است که یک نفر نزدیک به چاوز چنین کاری را انجام دهد. چاوز همیشه در مقابل چشمان عموم بود. او معمولاً افراد را در آغوش می‌گرفت. مراسم‌های بیشماری در چندسال گذشته بوده که او در معرض نوک سوزن‌ بوده است که این امر می‌تواند متدی برای انتقال بیماری باشد.

بلام تصریح کرد: چاوز پیشتر اعلام کرده بود که فیدل کاسترو به او هشدار داده بود و فیدل به او هشدار داده بود که نوک تیز یک سوزن، آنها از آن استفاده خواهند کرد...نمی‌دانم چگونه استفاده می‌کنند.

این محقق انگلیسی تصریح کرد: طبق گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی کوبا، بیش از 600 مرتبه سیا تلاش کرده است تا با ضربه سوزن او را مسموم کنند. کتاب کاملی در این رابطه نوشته شده است.

وی تصریح کرد: با انتداختن نگاهی به پرونده چاوز، این مسئله به ذهن ما خطور می‌کند که 4 نفر دیگر از رهبران آمریکای جنوبی در یک یا دو سال گذشته به سرطان مبتلا شدند. نام 4 نفری که در گزارش من به آنها اشاره شده، «کریستینا فرناندز کرشنر» رهبر آرژانتین، «دیلما روسف» رهبر برزیل، «فرناندو لوگو» رهبر پاراگوئه، و «لولا داسیلوا» رهبر پیشین برزیل بوده است. چاوز و کاسترو را نیز می‌توان به این لیست افزود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها