کد خبر: ۱۲۰۵۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
ایزابل کوتانت پیر، وکیل فرانسوی پرونده شکایت ایران از هالیوود در نشست خبری در خبرگزاری فارس جزئیات این اقدام را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای فارس، ظهر امروز چهارشنبه نشست خبری با حضور ایزابل کوتانت پیر وکیل فرانسوی پیگیری پرونده شکایت ایران علیه هالیوود ،غلامرضا منتظمی مشاور بین الملل سازمان سینمایی و جمعی از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن همایش‌های خبرگزاری فارس برگزار شد.

 کوتانت پیر در ابتدای سخنان خود با اشاره به اقدامات هالیوود بر علیه ایران گفت: من وکیل فرانسوی و متخصص حقوق بین‌الملل هستم و معتقدم صهیونیست‌ها می‌خواهند از طریق امکاناتی که دارند ایران را تروریست جلوه دهند.

وی هالیوود و امپریالیسم را از جمله سلاح‌های کشتار جمعی دانست که ذهن انسان ها را نابود می کنند.

این وکیل فرانسوی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تولید فیلم‌های زیادی هستیم که مسلمانان را هم ردیف تروریست ها قرار می‌دهند ادامه داد: صهیونیست ها با رفتارهای خود و ارائه فیلم‌هایی ضد اسلام مسلمانان را دشمن اصلی خود نشان می‌دهند.

وی افزود: آنهادر قدم اول مسلمانان را تروریسم نامیدند و حالا روی اینکه ایرانیان تروریست هستند متمرکز شده‌اند.

ایزابل کوتانت پیر بیان کرد: صهیونیزم و امپریالیزم نمی‌خواهند کشورهایی که روی پای خود ایستاده اند به حیات ادامه دهند و ایده آنها این است که بتوانند ایران را بعنوان کشوری تروریست به تصویر بکشند.

وی ضمن اشاره به وکالت پرونده روژه گارودی توسط وی اظهار داشت: من وکیل فرانسوی هستم که از شخصیت‌های ضد صهیونیستی در فرانسه دفاع می‌کنم و به کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند کمک می کنم.

کوتانت پیر افزود: من در کنار ملت بزرگ ایران هستم تا از حقوق واقعی‌اش در برابر هالیوود و صهیونیست دفاع کنم.

وی ضمن اشاره به فیلم‌های تولید شده ضد ایرانی عنوان کرد: فیلم‌هایی از قبیل اورشلیم شمارش معکوس، 300، بدون دخترم هرگز ،آرگو و غیر قابل تصور، مستقیم یا غیرمستقیم نشان می‌دهد که ایران قصد بمباران هسته‌ای یا خرابکاری در دنیا را دارد و به خاطر همین دروغ‌پردازی های هالیوود ما می‌توانیم در این موارد از آنها شکایت کرده و از ایران دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آرگو چون یک فیلم سیاسی است در مراسم اسکار می‌بینیم که همسر اوباما در این مراسم شرکت می‌کند که این نشان می دهد قصد آنها صرفا تبلیغاتی و ارائه هرچه بیشتر این فیلم تحریف آمیز به دنیا است.

کوتانت پیر گفت: حادثه‌ای که در اوایل انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد آنقدر دور نیست که از یادها رفته باشد و یا دسترسی به اسناد آن سخت باشد و می شود با روشن کردن حقایق به راحتی چهره غیرواقعی هالیوود و صهیونیزم را آشکار کرد.

این وکیل فرانسوی ادامه داد: افق ما این است و سعی می‌کنیم کاری کنیم تا دیگر از این قبیل فیلم‌ها علیه ایران نسازند. البته این جنگ رسانه‌ای است و بسیاری از رسانه‌های مهم در اختیار صهیونیستهاست.پس در این جنگ باید تلاش کرد.

کوتانت ادامه داد: هدف اصلی ما از طرح این شکایت این بود که غرب، هالیوود و صهیونیست ها از این پس با ابزار سینما تاریخ ایران و کشورهای دیگر را تحریف نکنند.

 وی افزود: البته سینمای ایران سینمای صاحب نامی در دنیا است و جایگاه خود را اثبات کرده است اما آنها با توسل به همین ابزار تاریخ ایران را تحریف می‌کنند.

وی ضمن اشاره به فیلم آرگو گفت: در این فیلم حقایقی از جمله دیدار آیت الله خامنه ای با گروگان‌ها و آزادی برخی زنان و سیاه پوستان به تصویر کشیده نشده است. و در قالب این فیلم نشان داده می‌شود که انقلابیون ایران افرادی بدوی و جنگجو هستند.

وکیل فرانسوی پیگیری پرونده فیلم آرگو در پاسخ به این سؤال که چقدر امید دارید این کار به نتیجه برسد، گفت: ما قرار است هالیوود را به چالش بکشیم. آنها باید متوجه شوند که اعتبار ملت ایران و شخصیت حقوقی ایران باید حفظ شود و ما در این مورد از آن دفاع می کنیم.

 وی در پاسخ به این سؤال که شما مسلمان شده‌اید و رسانه‌های غربی عنوان می کنند که شما وکیل تروریست‌ها هستید، گفت: من مسلمان نشده ام و دارای همان فرهنگ عمومی مردم فرانسه و کاتولیک هستم. البته زیاد هم جنبه‌های کاتولیک را دنبال نمی‌کنم .این که رسانه‌های صهیونیستی شروع کرده‌اند و من را وکیل تروریست‌ها می‌نامند خیلی موضوع غریبی نیست و من از این عبارات ناراحت نمی شوم.

وی افزود: شما هم از این واکنش‌ها غافلگیر نشوید چون این واکنش‌ها خیلی طبیعی است. من تجربیات زیادی دارم و خیلی به این موضوع اهمیت نمی‌دهم. شما از الان منتظر یک جنگ تبلیغاتی باشید و بدانید که غربی ها قطعا علیه من موضع خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که منابع شما برای تحقیق درباره حادثه لانه جاسوسی چیست گفت: قطعا من در آن زمان شاهد خیلی حوادث نبودم اما چون وکیل هستم جوانب کار را با جدیت پیگیری می‌کنم و از منابع مختلف استفاده می کنم.

وی با اشاره به زمان قطعی سرانجام این پرونده گفت: ما فعلا مرحله به مرحله پیش می‌رویم. اولین مرحله این است که تمام افکار جهانی را نسبت به این فیلم حساس کنیم. چون این فیلم درباره حادثه مهمی است. شما انقلاب بسیار بزرگی در این جهان انجام دادید که همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

 وی افزود: من در هالیوود و دیگر کشورها در باره این موضوع بحث  و آن را پیگیری می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها