کد خبر: ۱۲۰۴۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۴     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: نباید نقش رهبری در زعامت جامعه را فراموش کرد، اگر رهبری لایق و شایسته حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نبود، این انقلاب در هر یک از فتنه هایی که به وجود می آمد از بین می رفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش شهید مطهری، مسجد و بیداری اسلامی صبح امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیمی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد  در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در این مراسم ابراز داشت: نباید نقش رهبری در زعامت جامعه را فراموش کرد، اگر رهبری لایق و شایسته حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نبود، این انقلاب در هر یک از فتنه هایی که به وجود می آمد از بین می رفت، در طول تاریخ انقلاب، فتنه های زیادی همچون فتنه دولت موقت، جبهه ملی‌گرا، جریان بنی صدر و فتنه 88 گریبان گیر انقلاب شده است که با تدابیر دقیق دو رهبر گرامی انقلاب این فتنه ها دفع شده است.

وی به جریان مهدی هاشمی اشاره کرد و گفت: این جریان بسیار خطرناک بود، در گزارشی که بنده به عنوان نماینده رهبری در امور افغانستان به دستم رسید، به دنبال فتنه ای که مهدی هاشمی در افغانستان به پا کرد، هشت هزار شیعه در این کشور به دست شیعیان دیگر کشته شدند به طوری که در یکی از این درگیریها عده ای از شیعیان وارد خانه یک خانواده شیعی دیگر می شوند که خانم آن خانه در حال پختن نان در کنار تنور روشن بوده و وی را در درون همان تنور سوزانده و می کشند. خداوند این فتنه را با درایت امام راحل از بین برد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: فتنه 88 نیز یک فتنه تمام عیار شبیه به جنگ احزاب در زمان پیغمبر (ص) بود که از داخل و خارج برنامه ریزی کردند تا این انقلاب را از بین ببرند لکن رهبری با رفتار مدبرانه و به صورت آرام این جریان را دفع کرد.

وی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: بعد از این تحولات دو تحلیل ارائه شد؛ اولین تحلیل مبنی بر آمریکایی بودن این جریانات بود از این رو تحرک لازم و مناسب از سوی دولت در قبال این حوادث صورت نگرفت گر چه مجلس شورای اسلامی چند مرتبه موضع خود را در رابطه با این موضوع اظهار کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: تحلیل دوم این بود که تحولات صورت گرفته در منطقه نتیجه بیداری اسلامی و برخواسته از انقلاب اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری هم در این زمینه بیان داشتند این صدای ملت مظلوم ایران است که امروز از مصر، قاهره، تونس، بحرین و یمن به گوش می رسد. این تحلیل، یک تحلیل حقیقی مبتنی بر رهنمودهای رهبری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به روایاتی در مورد جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: به فرموده امیرالمنین علی(ع)، جایگاه ولایت، همانند جایگاه تیرک وسط سنگ آسیاب است که اگر نباشد، سنگ آسیاب نمی چرخد. این جایگاه در جامعه و انقلاب اسلامی ما نیز صادق است، آنچه نظام را تاکنون در صحنه حفظ کرده و دافع دشمنان و فتنه ها است، نعمت ولایت است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: اگر فردی غافل و مغرور شد و یا افراد منحرفی دور کسی جمع شدند و با وسوسه های شیطانی جایگاه او را طوری تلقی کردند که در مقابل رهنمود های رهبری بایستد، باید بداند که در طول تاریخ انقلاب بارها این اتفاق افتاده است و عاملان آن شکست خورده‌اند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری توصیه کردند که آرامش نظام حفظ شود و نباید این مسائل به جامعه کشیده شود، افراد بدانند اگر روزی اشاره ای شود برخورد شدیدی با کسانی که به منویات رهبری تمکین نمی کنند خواهیم داشت، به لطف الهی مردم در آمادگی بالایی به سر می برند و جریانات مختلف همچون جریان بنی صدر را تجربه کرده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: هر فتنه ای که در این کشور انجام شود، این انقلاب محکم تر، مقاوم تر و به تبع آن مردم مصمم‌تر خواهند شد. جامعه و علمای ما هوشیار و بیدارند و به طور یکپارچه حول محور ولایت در حرکت هستند و این ویژگی انقلاب اسلامی را خدشه ناپذیر کرده است.

وی در پایان به وظیفه علما در وضعیت کنونی اشاره کرد و عنوان کرد: تبلیغ و تبیین دین، اصلاح جامعه در جهت ساختار فرهنگی و اخلاق اسلامی، استقامت در برابر جریانات مخالف نظام، ایجاد انسجام و وحدت میان اقشار مختلف جامعه، همچون گذشته طرفدار محرومان بودن، احساس مسؤولیت و اهتمام به آن، الگو بودن در رفتار، گفتار و کردار، الگوی اسلامی بودن به تمام معنا، برخورد با ظالم و ستمگر، تبیین نقش و جایگاه رهبری در جامعه و روشنگری مردم در زمان فتنه ها بخشی از وظایف مهم علما در حال حاضر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
جون مادرتون چرت دیگه ننویسید آخه مهدی هاشمی چه ربطی به افغانستان داره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
احمق جون منظورشون باند سیدمهدی هاشمی که با اون افکارش میخواست دنیا رو بگیره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
عزیزم اطلاعات سیاسیت را یه کم بالا ببر منظور از مهدی هاشمی داماد منتظریه که امام عزیز با بینش بالا نفاقش را شناختن و آخر امر هم اعتراف کرد و شکر خدا اعدام شد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها