کد خبر: ۱۲۰۴۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
مقامات سرویس اطلاعات و امنیت آمریکا معتقدند سیاست خارجی روسیه طی چند آینده تغییری نخواهد کرد، ولی نظام سیاسی در روسیه تحت تاثیر افزایش نارضایتی‌های مردمی در داخل قرار خواهد داشت.

به گزارش598، فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "جیمز کلپر" مدیر سرویس اطلاعات و امنیت ملی آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد ارزیابی از تهدیدات بین المللی یادآور شده است که به احتمال زیاد سیاست خارجی روسیه طی چند سال آینده خط‌مشی کنونی خویش را حفظ خواهد کرد، ولی تحت تاثیر عوامل سیاست داخلی قرار خواهد داشت.

همانطور که در گزارش منتشر شده در روز سه شنبه وی مشخص است، دولت فدراسیون روسیه با حساسیت زیادی نسبت به هر نوع انتقادی که از سیاست داخلی این کشور از سوی آمریکا صورت می‌گیرد، برخورد کرده و آن را به حساب دخالت در امور داخلی روسیه می‌گذارد.

دولت آمریکا بطور مرسوم همواره از وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در روسیه انتقاد کرده و برگزاری اعتراضات خیابانی که طی سال گذشته در روسیه صورت گرفته را تاییدی بر نارضایتی مردمی در این کشور می‌داند.

بر اساس این گزارش، البته در عین حال "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه بر مزیت همکاری با آمریکا در مسائل خاصی واقف است.

علاوه بر این سرویس امنیت و اطلاعات ملی آمریکا پیش بینی کرده است که نظام سیاسی در روسیه در سالهای آتی با سختی‌های جدی در رابطه با افزایش نارضایتی‌های مردمی مواجه خواهد بود.

در این سند آمده است: طی چند سال آتی نظام سیاسی روسیه تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت و کاخ کرملین تلاش خواهد کرد تا نارضایتی‌های اجتماعی را با اعمال فشار بیشتر تحت کنترل قرار دهد.  بخش مهمی از جامعه روسیه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی در این کشور قرار خواهد داشت.

در مجموع جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که ولادیمیر پوتین در دوره ریاست جمهوری کنونی خود با مشکلات بیشتری نسبت به دو دوره قبل مواجه خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه روسیه به درخواست خود از آمریکا و ناتو در مورد دریافت تضمین حقوقی در خصوص عدم جهت گیری ضدروسی سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی ادامه می دهد، آمده است: رهبران روسیه سپر موشکی اروپایی را تهدیدی جدی برای منافع امنیتی این کشور دانسته و بر گرفتن تضمین از آمریکا و شرکای این کشور در ناتو اصرار دارند، در حالیکه تحقق طرح ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی در اروپا به نفع روسیه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها