کد خبر: ۱۲۰۱۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
نامه نگاري اخير فدراسيون فوتبال ايران به دبيرکل فيفا موجب تعجب مسئولان فدراسيون و رسانه هاي لبناني شده است و آن را مغاير با روابط دوستانه موجود بين دو کشور ارزيابي کرده اند
فيفا اقدامات اتحاديه فوتبال لبنان در مبارزه با فساد و دستکاري در نتايج مسابقات را تحسين نموده و در نامه اي از اتحاديه فوتبال لبنان در مورد مجازات هايي که اخيرا براي بازيکنان و مقامات لبناني در نظر گرفته ارائه جزئيات بيشتري را خواستار شده است تا رئيس کميته انضباطي فيفا براي افزايش احتمالي اين مجازات ها تصميم گيري نمايد .

به گزارش سايت گل ، اتحاديه فوتبال لبنان مجازات هاي مختلقي براي 24 بازيکن در نظر گرفته که محروميت مادام العمر از حضور در فوتبال براي رامز ديوب مدافع تيم ملي لبنان ( کسي که پاس به عقب او موجب گل قطر در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني شد) و محمد العلي مهاجم تيم ملي لبنان را در بر مي گيرد. رامز ديوب براي باشگاه سلانگور در مالزي بازي مي کرد که به همراه کره جنوبي و چين مرکز اصلي رشوه دهي و دستکاري در نتايج فوتبال در آسيا مي باشد.

اتحاديه فوتبال لبنان از فدري زريکات دبير کل فدراسيون اردن درخواست نموده بود که سرپرستي کميته تحقيق در اين موضوع را برعهده گرفته و بعد از 2 ماه تحقيق و احضار 60 شاهد، اين کميته وقوع تخلفات در مسابقات ليگ داخلي فوتبال را تأييد نمود وبه اين نتيجه رسيد که مسابقات بين المللي و باشگاهي هدف شرط بندان قرار گرفته است.

خشم لبناني ها از نامه نگاري ايران

از سويي نامه نگاري اخير فدراسيون فوتبال ايران به دبيرکل فيفا در حاليکه خود اتحاديه فوتبال لبنان اين تخلفات را آشکار نموده و کميته انضباطي فيفا مشغول رسيدگي به اين پرونده مي باشد، موجب تعجب مسئولان فدراسيون فوتبال و رسانه هاي لبناني شده است و آن را به نوعي مغاير با روابط دوستانه موجود بين دو کشور ارزيابي نموده اند.

عصر ديروز برنامه افسايد ( چيزي شبيه برنامه 90) شبکه تلويزيوني الجديد لبنان در ويژه برنامه اش درباره همين موضوع مصاحبه اي با دکتر مهدي محمودي ، کارگزار رسمي فيفا و مشاور اتحاديه فوتبال ايران انجام داد که در آن مجري برنامه تلاش نمود تا اثبات نمايد که عمل فدراسيون فوتبال ايران جنبه دوستانه اي نداشته است.


حسن شراره( مجري برنامه): نامه فدراسيون فوتبال ايران به فيفا در مورد تصميمات اتحاديه فوتبال لبنان با چه هدفي صورت گرفته است؟

دکتر محمودي :در وهله نخست، از اينکه تيم ملي لبنان تا اين مرحله صعود کرده خوشحال هستم و اميدوارم فوتبال بتواند کمک نمايد تا در تمام زمينه ها بتوانيم روابط خود را توسعه دهيم. نامه فدراسيون فوتبال ايران تنها ماهيت اطلاع رساني داشته و يک شکايت رسمي بر عليه اتحاديه فوتبال لبنان نمي باشد. ما از آنچه که AFC قبلاً از شما درخواست نموده تقاضاي بيشتري نداشته و خواستار ارائه گزارشي جامع و کامل از آنچه اتفاق افتاده، هستيم.

چرا مسئولان فدراسيون فوتبال حاضر به جواب دادن به سوالات ما نيستند؟

در حال حاضر رئيس و دبيرکل فدراسيون فوتبال ايران براي حضور در جلسه AFC در مالزي هستند. از سويي ما در ايران افدامات اتحاديه فوتبال لبنان در مبارزه برعليه فساد و رشوه دهي را تأييد مي کنيم و وظيفه خود مي دانيم که در کنار شما، از فوتبال در مقابل اعمال و رفتار غير اخلاقي، نادرست و غير قانوني دفاع کنيم.

آيا فدراسيون فوتبال به دنبال رسانه اي کردن اين موضوع و بهره برداري از آن در نزد افکار مردم ايران مي باشد؟ و فدراسيون فوتبال ايران تا کجا اين موضوع را پيگيري خواهد نمود؟

اين برعهده فيفا است که نسبت به وقوع تخلفات تحقيق نموده و حکم صادر نمايد و فدراسيون فوتبال ايران براساس تعهدات بين المللي خود اين موضوع را به اطلاع فيفا رسانده تا آن را بررسي نمايد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها