کد خبر: ۱۲۰۰۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
رييس فدراسيون فوتبال ايران از کم بودن احتمال تعليق محروميت کارلوس کي‌روش خبر داد و گفت که به رينالدو بيش از مبلغ قرارداد پول پرداخت شده است و بايد پس گرفته شود!
علي کفاشيان درباره بدهي استقلال به رينالدو و پرداخت آن از محل پول پرداختي کنفدراسيون فوتبال آسيا به سه باشگاه پرسپوليس، سپاهان و استقلال و همچنين فدراسيون فوتبال گفت: از آنجا که تيم استقلال به رينالدو بدهي داشت و ممکن بود اين بدهي منجر به اعتراض به فيفا و کسر امتياز از استقلال شود ما به عنوان فدراسيون که بيشترين سهم را داشتيم از حق خود گذشتيم و پول را به استقلال داديم. سپاهان و پرسپوليس هم اين کمک را کردند و اين پول‌ها جمع شد و در واقع به رينالدو پرداخت شد که حالا بعدا ان‌شاءلله استقلال پولدار مي‌شود و به ما برمي‌گرداند. در اين راستا از باشگاه‌هاي پرسپوليس و سپاهان تشکر مي‌کنيم که در اين خصوص با باشگاه استقلال همکاري کردند تا اين مشکل حل شود.

کفاشيان افزود: البته در اين خصوص مشکلي به وجود آمده است و AFC مقداري بيشتر از پول مورد نظر را به حساب رينالدو انتقال داده است و ما درخواست کرده‌ايم که اين مبلغ که ناچيز است به حساب ما بازگردانده شود.

وي درباره محروميت کي‌روش و مذاکرات در اين خصوص با مسئولان فيفا گفت: موضوع محروميت کي‌روش مربوط به فيفا است و ما هم قبلا نامه نوشته و اعتراض کرده‌ايم ولي هنوز موافقت نکردند و احتمال موافقت هم کم است.

کفاشيان که براي شرکت در نشست‌هاي تخصصي کنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي به سر مي‌برد، در خصوص اين نشست‌ها اظهار کرد: اولين جلسه سال 2013 در کميته‌هاي مختلف کنفدراسيون فوتبال آسيا در عرض سه روز برگزار شد. خوشبختانه ما از ايران در اکثر کميته‌هايي که وجود دارد و مهم هستند نماينده داريم. اولين جلسه ما کميته داوران بود که در آنجا پيشنهاداتي مبني بر استفاده از تکنولوژي در بازي‌هاي آينده شد. همچنين آقاي ممبيني هم به جمع ناظران بين‌المللي ما اضافه شد.

وي افزود: در کميته فني مساله بالا بردن کيفيت ليگ‌هاي آسيا از نظر فني بحث شد و در واقع قرار شد تا کارشناسان بيشتري داشته باشند و کلاس‌هاي آموزشي مختلف بيشتري براي مربيان و مدرسان برگزار شود که کيفيت کار آنها بالا برود. در کميته مالي بودجه سالانه اي‌اف‌سي و دادن امتيازهاي بيشتر و تراز بيشتر به باشگاه‌ها بحث شد و تقريبا با اين موضوعات موافقت شد. در کميته بازاريابي هم فضاهاي بيشتري براي بازاريابي کنفدراسيون فوتبال آسيا و باشگاه‌ها تعيين کردند و اين هدف‌گذاري را کردند که ما بتوانيم درآمدهاي بيشتري داشته باشيم.

رييس فدراسيون فوتبال بيان کرد: مهمترين جلسه‌اي که داشتيم نشست کميته‌هاي مختلف باشگاه‌ها و ليگ‌هاي کشورها بود که نزديک به 25 نفر عضو داشت. در اين جلسه که سه ساعت به طول انجاميد بحث‌هاي مختلفي در رابطه با تغييراتي در امتيازدهي باشگاه‌ها براي سه سال 2014 تا 2016 مطرح شد که بيشترين تغييرات حول محور اين بود که از وضعيت باشگاه‌ها که قبلا 300 امتياز بود 100 امتياز کسر شود و به تکنيکي بودن باشگاه‌هاي کشورها افزايش پيدا کند. در واقع مقرر شد تا امتيازدهي بيشتر به استانداردهاي فني تيم‌ها مد نظر قرار بگيرد.

وي خاطرنشان کرد: تصميماتي که در اين نشست‌ها اتحاذ شد در هيات رئيسه کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز مطرح شده و ان‌شاءلله مورد تصويب قرار مي‌گيرد و براي سال‌هاي 2014 تا 2016 مورد اجرا قرار مي‌گيرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص انتخابات رياست اي‌اف‌سي و عدم حضور ايران در اين انتخابات گفت: در هر صورت الان ما سه کانديدا از کشورهاي عربي و يک کانديدا از کشور تايلند داريم که در نوع خود جالب است و خب اينها شرايط‌هاي خاصي دارند. اگر کساني بخواهند رييس اي‌اف‌سي شوند بايد يک سري امکاناتي بيشتري را بتوانند در اي‌اف‌سي عرضه کنند و يک سري امکانات را بايد به بعضي از کشورها بدهند تا بتوانند در راي‌گيري‌ها شرکت کنند اما ما متاسفانه چنين امکاناتي را نداريم و اگر ان‌شاءلله به مشکلات خودمان بپردازيم که بيشتر حل شوند شايد بهتر باشد. البته ما الان آمادگي شرکت در انتخابات اي‌اف‌سي را نداريم اما ان‌شاءلله در سال‌هاي آينده آمادگي آن را پيدا مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: افرادي که نامزد رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌شوند همه از طريق دولت‌هايشان حمايت مي‌شوند. به آنها هواپيماي اختصاصي و بودجه خاص داده مي‌شود تا به کشورهاي مختلف سفر ‌کنند، لابي کنند و آنها را دعوت کنند. به هر صورت امکانات مختلفي دارند و در اين خصوص هزينه مي‌کنند. آدم اگر بخواهد جايي کانديدا شود بايد از قبل فضاهاي لازم را ايجاد کند و اين امکانات را از خود نشان دهد ولي ما اين امکانات را نداشتيم.

کفاشيان درباره دليل حضور بهروان در مالزي به رغم برکناري از سمت نايب رييسي فدراسيون فوتبال گفت: AFC اينطور نيست که ابتدا به ساکن هر کسي را معرفي کنيم، قبول کنند. آقاي بهروان از قبل چون رييس سازمان ليگ و نائب بررسي فدراسيون بود به اي‌اف‌سي معرفي شده و در هيات رئيسه اي‌اف‌سي هم تائيد شده بود و به همين دليل ما نمي‌توانستيم نفر ديگري را معرفي کنيم. براي دور آينده بايد از همين الان نفر جديد را معرفي کنيم تا به تائيد هيات رئيسه اي‌اف‌سي نيز برسد و اين امر هم پس از مجمع و انتخاب نايب رييس صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها