کد خبر: ۱۱۹۹۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
هیئت‌های مذاکره کننده سودان و سودان جنوبی تحت میانجیگری اتحادیه آفریقا توافق کردند صادرات نفت را طی 2 هفته آینده از سر بگیرند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، تابو امبکی، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و میانجیگر اتحادیه آفریقا برای حل اختلافات بین سودان و سودان جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که 2 سودان بر سر صدور دستور ازسرگیری صادرات نفت جنوب از طریق خط لوله‌ها در خاک سودان طی دو هفته آتی توافق کردند.

سودان جنوبی تولید کامل نفت خود که بالغ بر 350 هزار بشکه در روز بود از یک سال پیش به دلیل اختلاف با سودان بر سر حق ترانزیت آن متوقف کرده است.

این دو کشور به شدت به نفت به عنوان منبع اصلی واردات مواد غذایی و سوخت نیاز دارند اما اختلافات مرزی و دیگر مسائل مانع ازسرگیری صادرات نفت بود.

ادریس محمد عبدالقادر مذاکره کننده ارشد سودان با باقان اموم، همتای سودان جنوبی خود توافقنامه ای را امضا کرده اند که در آن جدول زمانی برای ازسرگیری صادرات نفت مشخص شده است.

این در حالی است که چهار روز پیش وزرای دفاع 2 سودان در جریان مذاکرات 2 کشور در آدیس آبابا توافقنامه امنیتی برای ایجاد منطقه حائل و خروج نیروها از این منطقه در دوره زمانی بین دهم تا چهاردهم مارس را امضا کردند.

تابو امبکی در ادامه سخنان خود گفت: که دستورات لازم به شرکت ها طی دو هفته آتی برای ازسرگیری صادرات نفت صادر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها