کد خبر: ۱۱۹۹۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
رئیس مجلس موسسان تونس اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور بین سیزدهم اکتبر تا آخر دسامبر سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس موسسان تونس قرار است امروز به بحث و گفت‌وگو درباره زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور بپردازد.

مصطفی بن جعفر، دیروز دوشنبه در نشستی خبری که در ساختمان مجلس موسسان تونس برگزار شد، گفت: پیشنهاد شده است از نمایندگان این مجلس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تاریخ بیست و هفتم اکتبر سال 2013 رای گیری شود.

وی اعلام کرد: پیش نویس قانون اساسی اواخر آوریل امسال ارائه می‌شود و اولین جلسه رای گیری در باره قانون اساسی جدید اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه برگزار می‌شود.

رئیس مجلس موسسان تونس تاکید کرد: اگر قانون اساسی جدید در دومین جلسه به تصویب برسد تاریخ انتخابات آینده یک ماه به تعویق خواهد افتاد اما در صورت برگزاری یک همه پرسی، انتخابات تا تاریخ دورتری به تعویق خواهد افتاد.

بن جعفر تصریح کرد: قانون انتخابات پس از تصویب قانون اساسی جدید بررسی خواهد شد و جدول زمانی پیشنهادی برای فعالیت مجلس بیانگر اراده سیاسی رئیس مجلس موسسان و نمایندگان مجلس در سرعت بخشیدن به تلاش‌هایشان در خروج سریع از دوره انتقالی و ورود به دوره ثبات خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها