کد خبر: ۱۱۹۹۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
نخست وزیر اردن به حزب اخوان المسلمین پیشنهاد خواهد تا در حکومت مشارکت داشته باشند تا فشار سیاسی موجود کم شود

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الرأی»،‌ مسئولان اردنی اعلام کردند که «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن قرار است به حزب «جبهه العمل الاسلامی» شاخه سیاسی اخوان المسلمین و جریان‌ها و احزاب بزرگ معارضان پیشنهاد دهد که در دولت جدید مشارکت داشته باشند تا فشار سیاسی موجود در اردن از بین برود.

این منابع تأکید کردند که نسور به رهبران حزب جبهه عمل راهکارهایی توافقی را پیشنهاد خواهد داد و از آنها دعوت خواهد کرد با حکومت وارد مذاکره شوند.

نخست وزیر اردن همچنین از اخوان برای به عهده گرفتن چند وزارتخانه در دولت جدید دعوت خواهد کرد و همچنین وعده حضور در مجلس اعیان را نیز به آنها خواهد داد به شرط اینکه بحث اصلاح قانون اساسی را به تعویق بیاندازند.

این در حالی است که «زکی بنی رشید» مرد شماره دو اخوان المسلمین اردن اعلام کرد که در صورتی که با نسور گفت‌وگو کنند هرگونه پیشنهادی را برای عهده دار شدن پست‌های وزارت خانه‌ای رد خواهند کرد.

بنی رشید پیشنهاد حکومت برای حضور در  وزارت خانه و یا عضویت در مجلس اعیان را مانند جوایزی دانست که به درد اخوان المسلمین نمی‌خورد.

اردن در چند ماه گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی به رهبری جریان‌های اسلامگرا بوده که خواستار ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها