کد خبر: ۱۱۹۸۶۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی کواکبیان که ظهر امروز در دانشگاه شهید رجایی حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر هفت قطعنامه علیه ایران صادر شده است و آمریکا نیز کشور را تحریم کرده، بنابراین شرایط برای مذاکره با آمریکا فراهم نیست.

وی ادامه داد: اصل 176 قانون اساسی بیان می‌کند که سیاست‌های دفاعی، امنیتی و خارجی با نظر شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود که مصوبات این شورا باید به تایید رهبری برسد. به نظر من رهبری تشخیص دهنده زمان رابطه با آمریکا هستند.

کواکبیان در ادامه با اشاره به اینکه برای ایجاد رابطه و مذاکره با آمریکا باید قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر شده است بی‌اعتبار شوند، اظهار کرد: بازگشت به نقطه سر خط حدود شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد.

این فعال سیاسی همچنین افزود: من در زمانی که آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا بود گفته بودم که آن زمان بهترین موقع برای ایجاد رابطه با آمریکاست زیرا آلبرایت به خاطر انجام کودتای 28 مرداد سال 1332 از ایران عذرخواهی کرده بود.

وی با بیان اینکه زمانی شعار مرگ بر شوروی داده می‌شد ولی الان متوقف شده است، اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر هم می‌توانیم شعار مرگ بر آمریکا را متوقف کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها