کد خبر: ۱۱۹۷۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
چیزی که برای بسیاری از هواداران داماش حائز اهمیت است باخت این تیم در برابر ملوان بود که باعث شد جایگاه درخشان در داماش به شدت متزلزل شود

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان در باشگاه داماش، حمید درخشان بار سفر را بست تا افشین ناظمی جایگزین او شود. پس از اتفاقات رخ‌داده در تمرین داماش طبق درخواست کانون هواداران از عابدینی، جلسه‌ای میان هواداران و سرمربی تیم برگزار شد و نتیجه‌اش برکناری درخشان بود.

در این مطلب با یک نگاه اجمالی به پرونده درخشان در داماش و تمام فراز و فرودهای این مربی در رشت می‌پردازیم.

نیم‌فصل اول؛ درخشش با درخشان

درخشان از هفته دهم عملا به کادر فنی داماش اضافه شد و تا نیم‌فصل اول کارنامه قابل قبولی داشت. کسب 13 امتیاز از 8 بازی و میانگین 1.6 امتیاز در هر بازی برای درخشان تا نیم‌فصل باعث شد تا جایگاه داماش در جدول رده‌بندی تقویت شود. البته او در بازی‌های پایانی نیم‌فصل اول چندین بازی حساس را هم پشت سر گذاشت. به طوری که آخرین باخت استقلال تا این مقطع مقابل داماش و در زمان مربیگری درخشان در رشت اتفاق افتاد و البته پس از 4 سال این اتفاق در رشت دوباره رخ داد.

همچنین آن‌ها توانستند در جام حذفی با درخشان پس از حذف تراکتورسازی به مرحله نیمه‌نهایی برسند که آخرین برد تیم داماش در برابر تراکتور به جهت حضور تراکتور به دوره اول لیگ بر‌تر برمی‌گردد. این‌ها نقاط چشمگیر پرونده درخشان در نیم‌فصل اول لیگ برتر بود. البته تیم او در لیگ به جز استقلال توانست گهر و نفت تهران را که در کورس کسب سهمیه بود نیز شکست دهد. کسب 10 امتیاز از 4 بازی خانگی را هم باید به کارنامه درخشان اضافه کرد. هرچند در بازی‌های خانگی بدون وجود تماشاگران این نتایج محال به نظر می‌رسد. نقطه درخشان کارنامه درخشان در داماش را باید کسب 7 امتیاز از 4 بازی حساس متوالی تیمش در برابر استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و نفت تهران دانست.

نیم‌فصل دوم؛ نه درخشش ماند نه درخشان

نیم‌فصل دوم را باید نقطه تاریک و غیر قابل قبول کارنامه درخشان در داماش دانست. در نیم‌فصل دوم او 6 باخت و 3 مساوی و 2 برد را ثبت کرد و کسب 9 امتیاز آن هم در 11 هفته، به هیچ وجه نتایج خوبی برای تیم موفق دور رفت محسوب نمی‌شد. باخت در خانه پس از یک سال چیزی بود که در بازی داماش مقابل آلومینیوم رخ داد. در نیم‌فصل دوم داماش از 5 بازی خانگی خودش فقط 5 امتیاز کسب کرد در حالی که در خانه آن‌ها بیشترین امتیازات را نیم‌فصل اول کسب می‌کردند. البته در این گیر و دار درخشان توانست در برابر پیکان اولین برد خارج از خانه داماش در این فصل را نیز کسب کند. این برد از آن نظر قابل توجه بود که داماش در طول ادوار مختلف لیگ بر‌تر نتوانسته بود پیکان را در تهران شکست دهد.

داماش با درخشان نیمی از بازی‌هایش در نیم‌فصل دوم را باخت که دو بازی شش‌امتیازی در برابر ذوب‌آهن و آلومینیوم از جمله آن‌ها بودند. البته چیزی که برای بسیاری از هواداران داماش حائز اهمیت است باخت این تیم در برابر ملوان بود که باعث شد جایگاه درخشان در داماش به شدت متزلزل شود و پس از آن بود که زمزمه‌های برکناری درخشان در داماش به گوش رسید. این تیم همچنین 3 باخت پشت هم را تجربه کرد که این مورد یکی از نقاط بسیار تاریک کارنامه درخشان بود. درخشان در سه بازی آخرش بر روی نیمکت داماش، باخت در برابر راه‌آهن و تساوی در برابر صبا آن هم در خانه و سپس باخت شش امتیازی در برابر ذوب‌آهن را تجربه کرد تا موعد جدایی او از تیم گیلانی سر برسد.

نگاه جامع؛ نوزده بود ولی بیست نشد

در مجموع درخشان از 19 مسابقه‌ای که هدایت داماش را بر عهده داشت 22 امتیاز (میانگین 1.15 امتیاز در هر بازی) کسب کرد. البته بازی‌های حساس پیش روی داماش باعث شد تا بسیاری با توجه به نتایج گرفته شده دیگر آن اعتماد کافی را برای سپردن سکان هدایت داماش به درخشان نداشته باشند. این مربی در مدت حضورش بوبکر کبه، داسیلوا و نیکبخت را به ترکیب داماش اضافه کرد که به جز کبه دو بازیکن دیگر عملکرد مناسبی را از خود نشان ندادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها