کد خبر: ۱۱۹۷۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
با توجه به دو بازی دشوار خارج از خانه در 5 هفته پایانی به نظر می‌رسد کار پرسپولیس روی کاغذ هم برای رسیدن به هدفش راحت نیست

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- پرسپولیس به راه‌آهن باخت تا روی کاغذ شانس قهرمانی‌اش را از دست بدهد!! اما جدا از این شوخی کاغذی و آماری حالا رسیدن به هدف یحیی گل‌محمدی که دلش می‌خواهد پایانی آبرومندانه و شاید فوق‌العاده (با احتساب رتبه دوازدهمی در پایان نیم‌فصل اول) در لیگ بر‌تر داشته باشد و رتبه چهارم و نیم‌سهمیه آسیایی را کسب کند، سخت و شاید هم غیرممکن به نظر می‌رسد.

دیروز هم فولاد برنده شد هم نفت تهران تا اختلاف پرسپولیس با تیم‌های پنجم و چهارم جدول به ترتیب به 5 و 10 امتیاز برسد. در واقع شاید الان کسب رتبه چهارمی محال باشد و رسیدن به رده پنجم یک آرزوی کوچک به حساب بیاید. ضمن این‌که با توجه به دو بازی دشوار خارج از خانه در 5 هفته پایانی به نظر می‌رسد کار پرسپولیس روی کاغذ هم برای رسیدن به هدفش راحت نیست چرا که رسیدن به حداکثر این امتیازات کاری است بسیار دشوار، به‌خصوص این‌که سرخ‌ها با دو تیم ته جدولی و یک تیم مدعی قهرمانی بازی دارند و دو بار هم باید از تهران بیرون بروند.

با این حال می‌توان با بررسی دقیق‌تر بازی‌ها و این نکته که اگر پرسپولیسی‌ها همچنان باانگیزه بمانند و به بازی‌هایشان با جدیت ادامه دهند شاید در شرایطی خاص و ویژه (با تعیین تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده و قهرمان) کار نسبتا راحت‌تری برای ماندن در رتبه ششم یا رسیدن به رتبه پنجم داشته باشند.

دیدار با مس که آخرین بازی سال 91 سرخ‌هاست شاید به نوعی راحت‌ترین مسابقه آن‌ها باشد چراکه مس نه سقوط می‌کند نه در دایره مدعیان قهرمانی و تیم‌هایی است که دنبال کسب سهمیه هستند. شاید در این مسابقه گرفتن 3 امتیاز کار دشواری نباشد اما بالاخره هر تیمی در تهران مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد برای خودنمایی انگیزه کافی را دارد و مس و لوکا بوناچیچ هم از این قضیه مستثنی نیستند.

در نخستین مسابقه سال 92 پرسپولیس باید به مصاف پیکان ته جدولی برود و اگر تا آن روز وضعیت سقوط پیکان مسجل شده بود، سرخ‌ها برای تکرار برد پرگل بازی رفت کار دشواری ندارند. در عوض اگر وضعیت سقوط‌کننده‌ها تا آن هفته مشخص نشده باشد پرسپولیس قطعا کار راحتی برای کسب 3 امتیاز نخواهد داشت هر چند به لحاظ فنی از هر نظر سر‌تر از حریف به نظر می‌رسد. در هفته سی و یکم پرسپولیس باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن قعرنشین برود که این مسابقه هم با توجه به شرایط ذوب‌آهن در جدول فوق‌العاده دشوار است. اگر سقوط ذوب‌آهن تا آن روز قطعی شده باشد کار سرخ‌ها مثل بازی حذفی اخیر دو تیم سخت نخواهد بود اما جایگاه ذوب‌آهن نشان می‌دهد این تیم می‌تواند یکی از فانوس به دست‌هایی باشد که تا هفته آخر باید برای نیفتادن بجنگد و احتمالا این سخت‌ترین بازی سرخ‌هاست.

در هفته ماقبل پایانی پرسپولیس باید در تهران از ملوانی پذیرایی کند که فعلا با بحران مالی درگیر است اما احتمالا تا آن روز این مشکل حل خواهد شد. ملوان هم البته بی‌خیال کسب سهمیه آسیایی شده و به رتبه خود در میانه جدول راضی است. این مساله قطعا کار را برای سرخ‌ها راحت خواهد کرد و پرسپولیس برای کسب سه امتیاز این مسابقه کار دشواری در پیش ندارد. پرسپولیس برای بازی آخر خود باید به تبریز برود و چنانچه تکلیف قهرمانی به روز آخر نکشد احتمالا تراکتورسازی برای رتبه دوم می‌جنگد و این بازی با توجه به پتانسیل و قدرت حریف اصلا بازی راحتی نیست. از طرفی سه باخت اخیر پرسپولیس در سه بازی گذشته دو تیم می‌تواند انگیزه انتقام را برای سرخ‌ها زنده کند اما باید دید تا آن روز شرایط پرسپولیس آن‌قدر مساعد هست که تراکتور را در تبریز شکست دهد یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها