کد خبر: ۱۱۹۵۱۴
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
پرسپولیس در نهایت اولین شکست خود را با یحیی گل محمدی تجربه کرد و البته هفتمین شکست فصل را !

سایت گل-

لیگ برتر – جام خلیج فارس

لیگ دوازدهم – هفته‌ی بیست و نهم

یک‌شنبه بیستم اسفند 1391 – ساعت 17:30

راه‌آهن تهران- پرسپولیس تهران

ورزشگاه آزادی تهران

 تماشاگر : سه هزار نفر

داور : محسن قهرمانی

اخطار : بهشاد یاورزاده در دقیقه‌ی 1+90.

ترکیب راه‌آهن : محمد محمدی، ابراهیم کریمی، حامد نورمحمدی، فرزاد آشوبی، مهدی زارعی، پیروز قربانی، حمید رضا علی‌عسگری (سید علی حسینی در دقیقه‌ی 77)، مهرداد کفش‌گری، امید عالی‌شاه (مجتبی شیری در دقیقه‌ی 65)، عظیمی (بهشاد یاورزاده در دقیقه‌ی 89) و بهادر عبدی.

سرمربی : علی دائی

ترکیب پرسپولیس : جونیور نیلسون، علیرضا نورمحمدی، سید جلال حسینی، ، مهرداد پولادی، محمدرضا خانزاده ،رضا حقیقی، میثم نقی زاده، محمد نوری (امیر حسین فشنگ‌چی در دقیقه‌ی 77)، هادی نوروزی (محمد قاضی در دقیقه‌ی 63)، غلام‌رضا رضائی و کریم انصاری فرد.

سرمربی : یحیی گل‌محمدی

گل : علیرضا عظیمی در دقیقه‌ی 57.

شرح گل :

راه‌آهن 1-0 پرسپولیس : علیرضا عظیمی که در غفلت مدافعان پرسپولیس در عمق حرکت کرده بود روی یک پاس عمقی صاحب توپ شد و با یک شوت سرضرب توپ را به قعر دروازه‌ی پرسپولیس فرستاد تا یحیی دیگر چندان هم از خانزاده راضی نباشد.

شرح بازی :

پرسپولیس بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه‌ی نخست نیز انصاریفرد موقعیت داشت تا دروازه‌ی گهر را بگشاید، اما محمد محمدی اجازه نداد. تنها سه دقیقه بعد نیز غلام‌رضا رضائی فرصت آن‌را داشت تا در موقعیتی تک به تک کار ناتمام انصاریفرد را تکمیل کند و پرسپولیس را پیش اندازد اما با ضربه‌ای بی‌دقت توپ را به بیرون زد.

در ادامه بازی کاملا متعادل دنبال شد و در بیش‌تر صحنه شاهد مالکیت توپ از سوی شاگردان دائی تا دقیقه‌ی 15 بازی بودیم.

شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز بار دیگر یک نمایش دور از انتظار را ارائه می‌دهند و گویا بی‌برنامگی پرسپولیس یک تساوی دیگر برای پرسپولیس را در پی خواهد داشت. نفوذهای پرسپولیس از جناح راست بارها و بارها توسط رضائی انجام شد و هیچ نتیجه‌ی خاصی در بر نداشت.

شاگردان دائی نیز گویا هیچ‌گونه قدرتی برای استفاده از بی‌طراوتی پرسپولیس نداشتند و جز چند شوت علی‌عسگری چیز دیگری را از این تیم شاهد نبودیم.

در دقیقه‌ی 37 بازی امید عالیشاه صاحب خطرناک‌ترین موقعیت راه‌آهن شد که با بی‌دقتی توپ را در اختیار راه‌آهن قرار داد.

در دقیقه‌ی 38 نیز انصاریفرد در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ و موقعیت شد که با یک چرخش توپ را به سمت دروازه شوت کرد، اما محمدی او را ناکام گذاشت.

بازی در نیمه‌ی دوم بازهم با حملات نیم‌بند پرسپولیس آغاز شد تا در دقیقه‌ی 49 مهرداد پولادی صاحب جدی‌ترین موقعیت سرخ‌پوشان شود که روی پاس محمد نوری برای او فرآهم شده بود و این بازیکن با یک شوت سرکش توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه‌ی 52 نیز کریم انصاریفرد چندمین موقعیت خود را از دست داد، موقعیتی که با سانتر پولادی از جناح چپ بدست آمد و با ضربه‌ی سر انصاریفرد از بالای دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس با وجود آن‌که بر توپ و میدان مسلط بود نتوانست چندان که باید زهر دار عمل کند. در دقیقه‌ی 60 نیز روی حرکت انصاریفرد محمد نوری ابتدا با یک کنترل توپ زیبا با ضربه‌ی سر صاحب یک موقعیت شد که محمدی توپ را دفع کرد تا رضائی بر روی ریباند صاحب موقعیت شود که بازهم ناکام بود و در سومین صحنه نیز انصاریفرد توپ را به مدافعان کوبید.

در دقیقه‌ی 63 نیز پولادی باردیگر یک سانتر زیبا از جناح چپ انجام داد و انصاریفرد نیز بار دیگر توپ را به بیرون زد تا بیش از همه او ناکام باشد.

سرخ‌پوشان پایتخت با وجود در اختیار داشتن تمامی نیروهای شاخص تهاجمی خود هیچ‌گونه خط حمله‌ی زهرداری را در اختیار ندارد و توپ‌ها یکی پس از دیگری از بین رفته‌اند تا شاید اولین شکست پرسپولیس با یحیی هم رقم بخورد.

حتی ضربه‌ی آزاد مهرداد پولادی که در دقیقه‌ی 84 زده شد هم نتوانست گره از کار پرسپولیس بگشاید و محمدی مانع از گل‌زنی سرخ‌ها شد.

مهاجمان پرسپولیس در این دیدار آن‌قدر کم اثر بودند که در بعضی از لحظات بازی از مدافعان راه‌آهن نیز در دفع توپ از محوطه‌ی راه‌آهن نیز پرکار تر بودند.

بهترین بازی :

اتفاق ویژه :

پیش از آغاز مسابقه به جز رضا حقیقی و نیلسون همه بازیکنان پرسپولیس به سمت علی دایی رفتند و برای حضور در میدان از او رخصت گرفتند.

علی دایی قبل از شروع بازی با دسته گل به سمت یحیی گل‌محمدی رفت و سرمربی دو تیم برخورد گرم و صمیمی با هم داشتند.

هواداران پرسپولیس از محمد نوری به خاطر گلزنی در دیدار با ذوب آهن در جام حذفی تشکر کردند.

سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس نیز سعی داشت در عکس یادگاری گل محمدی و دائی حضور داشته باشد.

چیذری، فشنگچی و ولادتکو از اعضای پرسپولیس قبل از شروع بازی به اشتباه روی نیمکت راه آهن رفتند که وقتی متوجه اشتباهشان شدند با خنده به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند.

هواداران پرسپولیس همچنین شعار می‌دادند پیراهن قرمز غیرت دارد که اعتراضی به قرمز پوش بودن راه آهن در این بازی بود.

حدود 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارند که بین آنها در حمایت از علی دایی و علی کریمی دودستگی ایجاد شده است. برخی علی دایی را تشویق کردند و او را دایی پرسپولیسی نامیدند و برخی دیگر نیز علی کریمی را به شدت تشویق کردند.

هواداران پرسپولیس همچنین به قرمزپوش شدن راه‌آهن معترضند و شعار می‌دهند «فقط یه قرمز در ایران، پرسپولیس قهرمان».

علی دایی وقتی از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد به سمت آنها رفت و برایشان دست تکان داد.

هواداران پرسپولیس همچنین محسن قهرمانی داور مسابقه را با شعار «محسن با عدالت» تشویق کردند.

بگوویچ مربی که دستیار گل‌محمدی بود و سپس به تیم‌های پایه رفت در ورزشگاه حضور دارد و روی سکوها نشسته.

هواداران پرسپولیس از کریم انصاری‌فرد گلزنی می‌خواهند.

گاسپارت و امید نمازی از مربیان تیم ملی در ورزشگاه حضور دارند.

یحیی گل‌محمدی با شعار «یحیی امپراطور» تشویق شد و به ابراز احساسات هواداران با چرخاندن شال قرمز پاسخ داد.

کشتی‌ گرفتن آقازمانی هافبک راه‌آهن با مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در بین نیمه در وسط زمین در نوع خود جالب بود.

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه اول بارها با شعارهایی خواستار گلزنی کریم انصاری‌فرد و آتش گرفتن دایی شدند.

جریان کاپیتانی پرسپولیس در این دیدار نیز قابل توجه بود؛ نوروزی، نوری و رضائی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها