کد خبر: ۱۱۹۳۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور از اجباری‌ شدن ارائه کارت ملی در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، نوری امروز در نشست خبری در خرم آباد تصریح کرد: در انتخابات گذشته با ارائه کد ملی امکان اخذ رای وجود داشت؛ اما در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدون ارائه اصل کارت ملی امکان رای دادن وجود ندارد.
 
وی افزود: افرادی که به هر دلیل از داشتن کارت ملی محروم هستند این آمادگی از طرف ادارات ثبت احوال وجود دارد که کارت ملی آنها را در اسرع وقت صادر کنند.
 
 مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری متولدین 24 خرداد 1374 به قبل جزو واجدین شرایط اخذ رای محسوب می شوند.
 
تشریح تغییرات اعمال شده در انتخابات شوراهای شهر و روستا
 
نوری بیشترین تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را مختص به سطح سواد و افزایش تعداد منتخبین اعلام کرد و ادامه داد: در این انتخابات به طور خاص برای شورای شهر تهران 31 عضو اصلی و 12 عضو علی البدل تعیین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طبق تغییرات اعمال شده شرط کاندیداتوری در انتخابات شوراهای روستاهای تا 200 خانوار، خواندن و نوشتن و تا بالای 200 خانوار به بالا دیپلم تعیین شده است، گفت: شرط کاندیداتوری در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای 20 هزار نفر جمعیت لیسانس و یا معادل لیسانس است.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: در روستاهای تا 1500 نفر جمعیت سه عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت، پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل و در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل برای حضور در شوراها تعیین شده است.
 
نوری گفت: در شهرهای تا 50 هزار جمعیت نیز هفت نفر عضو اصلی و سه عضو علی البدل، در شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت 9 عضو اصلی و چهار عضو علی البدل و در شهرهای تا 200 هزار نفر جمعیت نیز 11 عضو اصلی و پنج عضو علی البدل به شوراها راه می یابند.
 
وی افزود: سهم اعضای شوراهای شهرهای تا 500 هزار نفر جمعیت نیز 13 عضو اصلی و شش عضو علی البدل تعیین شده است.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: شوراهای شهرهای تا یک میلیون نفر جمعیت با 15 عضو اصلی و هفت عضو علی البدل و شوراهای شهرهای تا دو میلیون نفر جمعیت با 21 عضو اصلی و هشت عضو علی البدل تشکیل خواهند شد.
 
نوری تصریح کرد: طبق تغییرات اعمال شده شوراهای شهرهای با بیش از 20 هزار نفر جمعیت 25 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل خواهند داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری قطعا مورد توجه دوستان و دشمنان انقلاب است، تصریح کرد: دشمنان حیات خود را در ضعف ما جستجو می کنند، به همین دلیل سعی می کنند انتخابات را به تهدید تبدیل کنند؛ با این وجود باید در چارچوب قانون انجام وظیفه کنیم و فرصت توطئه را از دشمن بگیریم.
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو بدنبال مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها