کد خبر: ۱۱۹۳۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از هم اندیشی، احمد آریایی نژاد نماینده ملایر در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص حواشی مطرح پیرامون انتخابات نظام پزشکی اظهار داشت: آنچه مسلم است در مورد امورمختلف کار را بایستی به کاردان و مسئولین مربوطه سپرد. برخی مسائل مربوط به قضا و قضاوت است و تا وقتی که مستندی نسبت به مدعایی نداشته باشیم نمی توانیم بر رد صلاحیت ها و تأیید صلاحیت ها ایراد و خدشه ای وارد کنیم. علاوه بر این نمی توان در هر جا و از هر تریبونی سخن گفت و بایستی فضای جامعه را مدنظر گرفت.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: هرانتقاد و ایرادی که وجود دارد بایستی مستند باشد و اتهام زنی دردی را دوا نمی کند و مادامی که ما مرجع قضاوت نباشیم باید در سخن ها و کلماتمان احتیاط کامل داشته باشیم.

آریائی نژاد با اشاره به لزوم تبعیت از قانون در تمام امور گفت: تأیید صلاحیت ها و رد صلاحیت ها همگی بایستی تابع قانون باشد و ما نیز باید از مراجع ذی صلاح این امر تبعیت کنیم و تصمیمات آنها را تأیید کنیم نه اینکه بواسطه مسئله ای که مستند نیست به آن خدشه وارد کنیم.

نماینده ملایر در ادامه افزود: به نظر من فکر گاهی مواقع بجای اینکه حق را تعریف کنیم و افراد را با آن محک بزنیم و حقانیت افراد را تعیین کنیم بالعکس افراد را متعین فرض کرده و حق را در قیاس با آنها تعریف می کنیم.
وی در پایان این بخش از گفتگو گفت: در نتیجه رعایت تمام قوانین به ایجاد فضای آرام و به دور از تشنج کمک می نماید و این به نفع همه خواهدبود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دستورات مهم این هفته مجلس و کمیسیونها اظهار داشت: در این هفته کمیسیونها دستورات مربوط به خود را خواهند داشت. در کمیسیون متبوع بنده که کمیسیون بهداشت و درمان است قسمتهایی از لایحه بودجه دولت که مربوط به بهداشت و درمان است مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سه شنبه در صحن علنی به تصویب نهایی می رسد. و در ادامه به لوایحی که در صف بررسی قرار دارد خواهیم پرداخت.

وی در ادامه افزود: اما در صحن مجلس لایجه سه دوازدهم بررسی می شود و بحث وزیر پیشنهادی بهداشت نیز در ۲۷ اسفند مطرح خواهد بود.

نماینده ملایر در خصوص رأی اعتماد به وزیر بهداشت خطرنشان کرد: البته در این خصوص عرض کنم که با این وضعیت نه می توان بررسی جامعی انجام داد و نه خود وزیر در صورت جلب رأی اعتماد نمایندگان فرصت کار و فعالیت سازنده ای خواهدداشت. علت این است که نمی توان سوال واقعی و عملیاتی از ایشان داشته باشیم تا بر اساس آن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی داده شود. با این اوصاف دست نمایندگان خالی است و در نهایت پیشبینی می شود رأی اعتماد به ایشان از سوی مجلس داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت در خصوص کارنامه نه ماه گذشته مجلس نهم در حوزه بهداشت و درمان افزود: من به شخصه از خروجی مجلس در حوزه بهداشت و درمان و کیفیت و کمیت قانونگذاری نمایندگان در این حوزه راضی نیستم. اگر تعداد معدودی کار بنیادی و موثر انجام شود بهتر است از این که صدها کار سطحی و خورد که ثمره ای ندارد و دردی دوا نمی کند و قوانین فورمالیته تصویب نماییم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه چرا چند ماه وقت و انرژی مجلس صرف اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شد، در نهایت خروجی نداشت گفت: آیا این وقتی که ۲۹۰ نفر حقوق بگیر وقت با ارزش خود را برای یک طرحی بگذارند که هیچ نتیجه موثری ندارد شرعا و قانونا چه حکمی دارد؟! واقعا تمام مشکل ما این بود که چند ناظر در انتخابات نبوده و اکنون بایستی باشند!!؟

آریائی نژآد در بیان معضلات مردم در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: باید راهکارهایی پیدا کنیم که پول رومیزی پزشکان و متخصصان حوزه سلامت جمع شود. (متأسفانه در حال حاضر این اتفاق به راحتی و به صورت علنی صورت می گیرد) یعنی ارتباط مالی پزشک و بیمار به حداقل کاهش پیدا کند.

مورد دیگر اینکه طرح پزشک خانواده باید به سرعت و البته کامل انجام شود. این طرح دقیقا همانند هدفمندی یارانه ها ست که اگر ناقص انجام شود نه تنها مفید نخواهد بود بلکه خساراتی نیز در بر خواهد داشت.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح برخی امور بی نتیجه و خارج از اولویت و صرف وقت و انرژی و هزینه مجلس برای آن گفت: متأسفانه وقت نمایندگان در موارد بی اثر و غیر مهمی از جمله بحث کیفیت نطق در صحن مجلس یا بحث ورود خبرنگاران و عکاسان یا . . . .صرف می شود و حال آنکه شما این هارا از رسانه میشنوید ولی ما می بینیم و زمانی باید خون می دادیم اما اکنون باید خون دل خورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
تو لیلی گفتی کرد ی کبابم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها