کد خبر: ۱۱۹۳۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
كاپيتان تيم ملي در خصوص شادي پس از گلزني اش در تيم استقلال مقابل تراكتورسازي گفت: «شادي گلم اين بود که حرفمان را در زمين مي‌زنيم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ اين 2 روي سکه براي جواد نکونام بود. ابتدا نيمکت‌نشيني و سپس تعويض اجباري خسرو حيدري و ورود جواد به بازي؛ دقايقي بعد نيز گل 3 امتيازي اين بازيکن و در پايان، برد استقلال. اين 2 روي سکه براي نکونامي بود که بازي با تراکتورسازي را از روي نيمکت شروع کرد.


* اول از نيمکت‌نشيني‌ات شروع کنيم. غير قابل پيش‌بيني بود.


- اين تصميم سرمربي بود که من روي نيمکت بنشينم.


* يعني خوب تمرين نکرده بودي که روي نيمکت نشستي؟


- اگر خوب تمرين نکرده بودم که به زمين نمي‌آمدم. به هر حال سرمربي تصميم مي‌گيرد که چه بازيکني به زمين برود و چه بازيکني روي نيمکت باشد. من هم روي نيمکت بودم و خيلي زود به زمين آمدم.


* و گل مهمي زدي.


- اين گل نتيجه تلاش تيم بود. گل زدن من يک بخش کار بود و حفظ آن بخش ديگر. بعد از گل ما 10 نفره شديم و شرايط سخت بود. بي‌شک اگر همه با هم تلاش نمي‌کرديم و نمي‌جنگيديم، ممکن نبود که بتوانيم اين گل را حفظ کنيم. پس برد و کسب 3 امتياز نتيجه تلاش همه بچه‌هاي تيم بود.


* شادي گلت نيز جديد بود. دليل خاصي داشت؟ برداشت‌ها متفاوت بود.


- من کاري به برداشت‌ها ندارم. قبل از بازي کري زياد خوانده شده بود. من خودم عادت ندارم زياد کري بخوانم و تنها خواستم با اين حرکت بگويم که استقلالي‌ها حرفشان را در زمين مي‌زنند.


* به خاطر همين زمين را نشان مي‌دادي؟


- بله، ببينيد در فوتبال ايران حواشي زياد است. ما در اين هفته‌هاي آخر بايد تلاش کنيم که در زمين کارمان را انجام دهيم مثل همين بازي تراکتورسازي.


* خيلي‌ها اعتقاد دارند يکي از مهم‌ترين گل‌هاي فصل را زدي.


- من که به اين مسائل فکر نمي‌کنم. هنوز فصل تمام نشده است. به نظرم تک‌تک گل‌هايي که زده مي‌شود مهم است مخصوصا در اين هفته‌ها. گل من هم يکي از آن‌ها.


* آن را هم به طرفداران تقديم کردي.


- بله، البته من بعد از بازي حرفي نزدم و ترجيح دادم سکوت کنم. تنها يکي از دوستانم پرسيد که گفتم اين گل تقديم به هواداران استقلال. اين طرفداران براي ما سنگ تمام گذاشتند. واقعا خوشحالم که شرمنده‌شان نشديم. در آن سرما کسي از خانه نمي‌توانست بيرون بيايد ولي مثل کوه پشت ما ايستادند و خجالت‌زده‌مان کردند. تا دقيقه 90 هم به حمايت از تيم پرداختند.


* استقلال قهرمان مي‌شود؟


- به اميد خدا. اين تيم پتانسيل قهرماني دارد. بازيکنان خوب و با تجربه‌اي در تيم هستند ولي کار سخت است. مخصوصا اين‌که سپاهان اين هفته‌ها خوب نتيجه مي‌گيرد. تراکتورسازي هم همچنان شانس دارد. بايد منتظر هفته‌هاي آتي باشيم.


* تراکتوري‌ها معتقدند طرفداران استقلال خوب رفتار نکردند به ويژه با کاظميان.


- من زياد متوجه اتفاقات نشدم ولي در اين نوع بازي‌ها، طبيعي است حرف‌هايي هم زده شود. وقتي قبل از بازي حساسيت مسابقه بالا مي‌رود، قابل پيش‌بيني است که چنين اتفاقاتي هم بيفتد.


* ناسزا در ورزشگاه‌هاي ايران روزبه‌روز بيشتر مي‌شود. به عنوان بازيکني که سال‌ها در لاليگا بازي کرده‌ فکر مي‌کني دليل اين ناهنجاري‌ها چيست؟


- اين به فرهنگ‌مان برمي‌گردد. هر کسي به فراخور فرهنگ خود رفتار مي‌کند اما ناسزاگويي به نسبت اروپا، در ايران کمتر است.


* يعني در اروپا بيشتر از ايران ناسزا مي‌گويند؟


- بله. آنجا راحت‌تر هر حرفي را مي‌زنند اما در ايران به علت فرهنگ‌مان است که اين ناسزا‌ها صورت مي‌گيرد و متاسفانه ناسزا الان زياد شده است.


* در بازي شما به دليل ناسزاي هواداران، سعيد مظفري‌‌زاده قصد نداشت نيمه دوم داوري کند.


- من نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد. به هر حال داور حق دارد.


* در مورد بازي روز چهارشنبه با العين امارات صحبت کن؟


- در همه بازي‌ها نياز به حمايت هواداران‌مان داريم؛ چه بازي ملي و چه بازي آسيايي. بودن هواداران به ما کمک مي‌کند تا بتوانيم ببريم. بازي با العين حساس و يک بازي سخت و سنگين است چون در اين بازي اگر يک امتياز هم از دست بدهيم حتي احتمال دارد صعود نکنيم. پس نياز داريم بازي را ببريم چون اگر نبريم صعودمان به عنوان تيم اول سخت مي‌شود. اگر هم به عنوان تيم دوم صعود کنيم بايد در مرحله بعد در زمين حريف بازي کنيم و با اين وضعيت شرايط سخت مي‌شود.


* فکر مي‌کردي العين بتواند الهلال عربستان را شکست دهد؟


- العين تيم خوبي است و من بازي‌هاي آن‌ها را تماشا کردم. تيم خوب و قدرتمندي دارند و اميدواريم روز چهارشنبه مقابل آن‌ها نتيجه لازم را بگيريم و بتوانيم نهايتا از گروه‌مان صعود کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها