کد خبر: ۱۱۹۲۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
رئیس منطقه کردستان عراق نخست‌وزیر این کشور را به نقض اصول قانون اساسی و قبضه کردن قدرت در این کشور متهم کرد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای که در پی نشستش با وزرا و نمایندگان کرد پارلمان عراق منتشر کرد، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق را به نقض اصول قانون اساسی و قبضه کردن قدرت متهم و تاکید کرد: المالکی تلاش می‌کند تا وحدت عراق را از بین ببرد.

رئیس منطقه کردستان عراق همچنین خواهان اتخاذ موضعی جدی در برابر سیاست‌های نوری المالکی شد.

این اقدام رئیس منطقه کردستان عراق در پی آن بود که پارلمان این کشور بودجه عمومی عراق را بدون حضور نمایندگان کرد پارلمان تصویب کرد.

نمایندگان کرد پارلمان در اعتراض به سهم منطقه کردستان عراق از بودجه پیشنهادی المالکی، شرکت در نشست‌های پارلمان را به حالت تعلیق درآوردند.

بارزانی در بیانیه خود خاطرنشان کرد: جدایی و اختلاف در میان احزاب عراقی به وجو آمده و شاهد تک‌روی در سیاست هستیم به نحوی که بودجه ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های احزاب دیگر مورد تصویب قرار گرفته است.

در این بیانیه اقدام دولت عراق تک‌روی و "اتکا به رای‌ شماری محدود از نمایندگان پارلمان" توصیف و اعلام شده است که این اقدام نقض آشکار توافق‌های سیاسی و قانون اساسی عراق است.

در بیانیه مذکور بارزانی ، نوری المالکی را که از سال 2006 تاکنون قدرت را در اختیار دارد به تک‌روی و تلاش برای به حاشیه کشاندن گروه‌های دیگر از سیاست متهم کرد.

وی گفت: المالکی تلاش می‌کند تا بحران عراق را افزایش داده و ناآرامی‌ها در کشور را دو چندان کند.

بارزانی تاکید کرد: احزاب کرد موضع خود را در قبال سیاست‌های المالکی مشخص خواهند کرد و ائتلاف دولت قانون و المالکی و همه همدستان‌ آنها باید مسئولیت وضعیت پیش آمده را به عهده بگیرند.

پارلمان عراق روز پنجشنبه گذشته بودجه این کشور را در نشستی که نمایندگان کرد آن را تحریم کرده بودند تصویب کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها