کد خبر: ۱۱۹۲۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند تماشاگران سینما با نوع استقبال خود از فیلم‌های سینمایی، باعث سردرگمی تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های فیلم‌سازی شده‌اند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، منتقدان و تحلیل‌گران سینمایی به بیان این نکته می‌پردازند که استقبال تماشاگران از فیلم‌های خانوادگی بیشتر بوده است.

این در حالی است که تمرکز عمده کمپانی‌‌ها و شرکت‌های فیلمسازی در ماه های گذشته، بیشتر بر روی فیلم‌های اکشن، ماجراجویانه و ترسناک بوده است.

عدم موفقیت چند فیلم اکشن و ماجراجویانه یک ماه اخیر سینما، با موفقیت خوب مالی فیلم‌های خانوادگی و کمدی همراه بوده است.

منتقدان بر روی این نکته مکث و تأکید می‌کنند که بروس ویلیس و دواین جانسن با فیلم‌های تازه خود، نتوانستند تماشاگران زیادی را جذب سالن‌های نمایش کنند.

این در حالی است که بازیگران کم‌تر شناخته شده‌ مثل برادلی کوپر و جیسن بیتمن توانستند به عنوان چهره‌های مطرح ماه معرفی شوند.

در حقیقت، دو فیلم سینمایی که طی یک ماه اخیر در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی به فروش 100 میلیون دلاری دست پیدا کردند، در ژانر خانوادگی کمدی بوده اند.

«کتابچه راهنمای خوش بینی» (که نامزد چند جایزه اسکار بود و جنیفر لاورنس برای آن ،عنوان بهترین بازیگر زن مراسم اسکار را گرفت) تاکنون 116 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و کانادا فروش کرده است.

این فیلم پس از شانزده هفته اکران عمومی در سینماهای این منطقه ، هنوز هم در فهرست ده فیلم اول جدول گیشه نمایش حضور دارد.

«هویت دزد را شناسایی کنید» هم در چهارمین هفته نمایش عمومی خود ، به فروش 107 میلیون دلاری دست پیدا  کرد. جیسن بیتمن بازیگر اصلی این کمدی خانوادگی است.

اما فیلم پر سر و صدای اکشن «روزی خوب برای جان سخت مردن» که با هزینه‌ بالای 100میلیون دلاری تهیه شده، طی سه هفته نمایش عمومی فقط 59 میلیون دلار فروش داشته است.

«اسنیچ» اکشن دلهره‌آور دواین جانسن (قهرمان اکشن معروف به راک) هم طی دو هفته اکران عمومی در آمریکای شمالی، 24 میلیون دلار فروش کرده است.

منتقدان سینمایی با توجه به رقم فروش این فیلم‌ها می‌گویند تماشاگران سینما در حال ارسال پیام روشنی برای تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های فیلم‌سازی هستند و می‌گویند دوستدار تولید چه نوع فیلم‌هایی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها