کد خبر: ۱۱۹۲۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
استاندار لاذقیه با تاکید بر اینکه سوریه با وجود جنگ جهانی که علیه آن تدارک دیده شده، پابرجا و مقاوم است، گفت که اقتصاد سوریه به دلیل خودکفا بودن و حمایت کشورهای دوست قدرتمند است.

«سلیمان ناصر» استاندار لاذقیه در گفت‌وگو با خبرنگارس فارس در لاذقیه درباره آخرین اوضاع مدنی و خدماتی حاکم بر این استان تاکید کرد که اوضاع بسیار خوب است و روند عادی و طبیعی خود را سپر می‌کند.

ناصر درباره اوضاع امنیتی حاکم بر استان لاذقیه گفت: اوضاع امنیتی در استان خوب است و می‌توانید ثبات و استقرار در آن را به خوبی ملاحظه کنید. از حیث امور اجتماعی و خدماتی نیز باید گفت که امور معیشتی و زندگی‌ روز مره در استان به شکل معمول و طبیعی آن در جریان است و خدمات لازم به شهروندان ارائه می‌شود.

استاندار لاذقیه درباره وضعیت سوخت نیز توضیح داد که در نشستی که استانداری با کمیته سوخت استان داشت، آشکار شد که نقصی از حیث سوخت در استان مشاهده نمی‌شود و اهالی استان با مشکل کمبود نفت و گاز یا گازوئیل مواجه نیستند و این سوخت‌ها به قیمت‌های رایج و معمول در بازار وجود دارد.

استاندار لاذقیه افزود: در چندماه گذشته با کمبود گازوئیل مواجه بودیم که البته این مشکلی بود که بسیاری از مناطق کشور را درگیر خود کرده بود و مختص استان لاذقیه نبود. لاذقیه در این خصوص نیازهای خود را بر طرف کرد و هم اکنون هیچ نیازی از حیث مواد سوختی مشاهده نمی‌شود.

ناصر تاکید کرد: برای اینکه این مواد همواره در بازار مصرف وجود داشته باشد، با هرگونه احتکار آن به شدت برخورد می‌کنیم و همین برخوردها موجب شده تا گازوئیل و دیگر مواد سوختی در دسترس همه باشد.

وی درباره پناهجویان سوری که به این استان پناه آورده‌اند، گفت: مشکلی در خصوص این پناهجویان نداریم و با اینکه استان لاذقیه پذیرای شمار زیادی پناهجوی سوری بوده، اما توانسته آنها را در اماکن مناسب در سراسر شهرهای استان و ریف آن اسکان دهد و نیازهای اساسی آنها را برآورده کند.

استاندار لاذقیه در پاسخ به این سوال که پس از بهبود اوضاع امنیتی، مواد غذایی به اندازه کافی در اختیار اهالی قرار دارد و آیا به آنها خدمات لازم ارائه می‌شود، گفت: اوضاع امنیتی از موضوعات بسیار مهم است،‌ چون بستن راه‌ها توسط گروه‌های تروریستی ربودن و غارت کاروان‌ها و کامیون‌های مواد غذایی و سوخت مهمترین عامل بروز نقص در استان می‌شود که خوشبختانه استان لاذقیه در این ارتباط با مشکلی مواجه نیست، به عنوان مثال نان برای تامین نیاز مردم به وفور وجود دارد، درباره بنزین هم با مشکلی مواجه نیستیم و تاکنون درباره تامین معاش شکایتی از شهروندی به گوش ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها اندکی افزایش را نشان می‌دهد، گفت: این افزایش قیمت به دلیل اینکه سوریه در شرایط جنگی به سرمی‌برد، امری طبیعی است و به آن اندازه قابل توجه نیست و با اینکه سوریه در وضعیت جنگی قرار دارد، اما ذخایر دولت در این‌باره بسیار خوب است.

ناصر گفت: به نظر من هر اقتصادی در جهان در معرض چنین جنگ بزرگ و طالمانه‌ و چند جانبه قرار می‌گرفت، از پای درمی‌آمد. جنگی که علیه سوریه تدارک دیده شده جنگی همه جانبه است، یعنی جنگی اقتصادی، رسانه‌ای، تبلیغاتی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و حتی فکری است که جامعه سوریه از پایه و اساس هدف قرار داده است، با این حال اقتصاد سوریه استوار و پابرجاست و هیچ اقتصادی را در جهان نمی‌توانید بیابید که در مقابل چنین جنگی اینگونه ایستادگی کند.

استاندار لاذقیه درباره اینکه آیا کشورهای دوست سوریه در این ایستادگی و مقاومت سهیم بوده‌اند، گفت: همانطور که گفتم سوریه کشوری مولد است و تولیدات آن متنوع و گوناگون است،‌ حتی نفتی که ما تولید می‌کنیم می‌تواند، 50 درصد از نیاز کشور را برآورده سازد، اما پس از آن باید از کشورهای دوست سوریه به ویژه ایران و روسیه نام ببرم که در کنار ما همواره ایستاده‌اند و به سوریه و مردم این کشور کمک می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها