کد خبر: ۱۱۹۲۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
حامد کرزی در دیدار با فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان، با تأکید بر واگذاری مسئولیت کامل زندان بگرام به دولت افغانستان بیان داشت که که حاکمیت ملی این کشور باید با جدیت رعایت شود.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی حامد کرزی هفته گذشته اعلام کرد که مسئولیت کامل زندان بگران روز شنبه 19 اسفندماه به دولت افغانستان واگذار خواهد شد.

اما سخنگوی ارتش آمریکا روز گذشته از به تعویق افتادن اجرای مراسم واگذاری مسئولیت کامل زندان بگرام به دولت افغانستان خبر داد.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری، در پی اعلام این خبر، حامد کرزی شب گذشته با جوزف دانفورد فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در این خصوص دیدار کرد.

در پی توافق رئیس جمهور افغانستان و دانفورد، مسئولیت کامل زندان بگرام در جریان هفته جاری به دولت افغانستان واگذار خواهد شد.

کرزی در این دیدار با تأکید بر واگذاری کامل زندان بگرام به دولت افغانستان در جریان هفته جاری، بیان داشت که حاکمیت ملی افغانستان باید با جدیت رعایت شود.

فرمانده نیروهای خارجی نیز در سخنانی با بیان این که ابعاد حقوقی واگذاری زندان بگرام به دولت افغانستان را بررسی خواهند کرد، از تحقق این امر در جریان هفته جاری خبر داد.

واگذاری مسئولیت زندان بگرام از نیروهای خارجی به دولت افغانستان از یک سال پیش مطرح شد که تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است.

در حال حاضر 600 زندانی توسط نظامیان آمریکایی در بگرام نگهداری می‌شوند که بیشتر آنان اتباع کشورهای عربی هستند.

واگذاری مسئولیت زندان بگرام به دولت افغانستان، یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در مذاکرات امنیتی کابل-- واشنگتن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها