کد خبر: ۱۱۹۲۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین با بیان اینکه انقلاب بحرین با حمایت توده‌های مردم مؤمن و مسلمان این کشور دو سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است تأکید کرد: انقلاب بحرین، به معنای واقعی کلمه انقلاب توده‌ها به شمار می‌رود.

«راشد الراشد» یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس تصریح کرد: مردم آگاه و مبارز بحرین به رغم حضور ارتش تا بن دندان مسلح در شهرها و روستاها و برقراری احکام منع عبور و مرور، همگام با رهبرانشان به خیابان‌ها ریختند و دو سال تمام خواسته خود مبنی بر سرنگونی نظام آل‌خلیفه را فریاد زدند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم بحرین از آغازین روزهای انقلاب به ندای رهبران این قیام لبیک گفتند،ابراز اطمینان کرد تا زمانی که توده‌های مردم در صحنه انقلاب حضور فعال داشته باشند این انقلاب مردمی به قوت خود باقی خواهد ماند.

این معارض بحرینی با تاکید بر اینکه گروه‌های مختلف مردمی بر تغییر حاکمیت آل‌خلیفه اتفاق نظر دارند، اظهار داشت: مردم مبارز بحرین از همه مذاهب، جریان‌ها و گروه‌ها برای تغییر حکومت علیه نظام حاکم بحرین متحد شده و خواستار براندازی این نظام غیرانسانی هستند.

این رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین با اشاره به کشتار بی‌سابقه مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور در دو سال گذشته توسط نظامیان آل‌خلیفه و آل‌سعود تاکید کرد: اگر تا پیش از این راهی برای حل اختلافات میان ملت و دولت وجود داشت اکنون دیگر راه چاره‌ای باقی نمانده است و ملت با نظامی که دستش به خون جوانان و مردم بی‌سلاح و بی‌دفاع آلوده شده، دست بیعت نخواهد داد.

الراشد، براندازی نظام آل‌خلیفه را خواسته اول و آخر ملت بحرین دانست و گفت: آل‌خلیفه به واسطه به راه انداختن موج نسل‌کشی در این کشور کوچک و بدون پشتیبان نه تنها مشروعیت خود را در داخل کشور از دست داده بلکه در عرصه بین‌المللی نیز با چالش‌های فراوانی مواجه شده و مشروعیت بین‌المللی خود را نیز از دست داده است.

وی دخالت کشورهای غربی در امور خاورمیانه و حمایت این کشورها خاصه از حکومت عربستان را یکی از سیاست‌های سلطه گران جهانی برای سیطره بر منابع خاورمیانه عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی در تلاش است تا با سلطه بر خاورمیانه منافع و امتیازات خود را در منطقه حفظ کرده و از این امتیازات در راستای توسعه کشورهای خود استفاده کند.

این رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین، غنی شدن کشورهای غربی به بهانی خونریزی و قتل و غارت کشورهای جهان را سیره و روش تاریخی حاکمان جهان غرب توصیف کرد و گفت: سالیان سال است که غربی‌های هر جا منافعی را می‌بینند به آنجا یورش برده و به قتل و غارت می‌پردازند و اکنون که راهی برای سلطه بر کشورهای خاورمیانه نیافته‌اند به تطمیع حاکمان منطقه پرداخته و از این طریق قصد حکومت بر خاورمیانه دارند.

الراشد بار دیگر با تکرار خواسته‌های انقلابیون بحرینی مبنی بر پایان بخشیدن به سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز این کشور اظهار داشت: روند خشونت‌آمیزی که آل‌خلیفه از ابتدای انقلاب بحرین تا کنون به راه انداخته است اوضاع این کشور را از مرز بحران گذرانده و نزدیک است که به فاجعه قرن تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون رهایی مردم از رژیم آل‌خلیفه به یک ضرورت انکار ناپذیر در کشور بحرین تبدیل شده است، گفت: برخوردهایی که آل‌خلیفه در قبال اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم از خود نشان داد حاکی از آن است که این رژیم لیاقت ادامه حکومت بر ملت بحرین را ندارد و بهتر است حکمرانی این سرزمین را به اهلش واگذار کند.

این رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین حل بحران بحرین را منوط به خروج اشغالگران از این کشور دانست و تاکید کرد: آزادی همه زندانیان سیاسی، دستگیری حاکمان و مقامات آل‌خلیفه، دلجویی عاملان جنایات و کشتارهای وحشیانه بحرین از انقلابیون بحرینی و محاکمه عادلانه سران آل‌خلیفه در مراحل بعدی قرار دارند و تا زمانی که خواسته‌های انقلابیون عملی نشود هیچ تضمینی برای برقراری آرامش در این کشور کوچک و کم‌جمعیت وجود ندارد.

الراشد ملت بحرین را به ایستادگی و استمرار در حرکت انقلابی و اسلامی خود فراخواند و تاکید کرد: یکی از علل اصلی پیروزی هر انقلابی در جهان اصرار و استمرار بر حرکت انقلابی و اراده توده‌های مردم است و این همان وظیفه‌ای است که خداوند بر دوش انقلابیون مسلمان گذاشته تا به سر منزل مقصود برسند.

وی مهمترین شاخصه پیروزی انقلاب‌های اسلامی را ایمان و توکل و امید به اراده خداوند توصیف کرد و گفت: خداوند در کتاب آسمانی قرآن وعده داده است که زمین را مستضعفان جهان به ارث می‌برند و ملت مظلوم و ستمدیده بحرین بدانند که وعده خداوند حق است و روزی محقق خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها