کد خبر: ۱۱۹۱۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
ائتلاف مخالفان ونزوئلا در اقدامی «هنریک کاپریلس داونسکی» را به‌عنوان نامزد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور که قرار است ۲۵ فروردین برگزار شود، معرفی کرد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا قبل از آنکه در دسامبر سال گذشته میلادی برای عمل جراحی به کوبا سفر کند، «نیکلاس مادورو» معاون خود را به‌عنوان فردی که او تمایل دارد انقلاب او را ادامه دهد، معرفی کرد.

چاوز همچنین از حامیان خود درخواست کرد که در صورت برگزاری انتخابات ویژه، از مادورو بعنوان کاندید حزب چاوز حمایت کنند.

ائتلاف مخالفان چاوز نیز «هنریک کاپریلس داونسکی» یک فرماندار ایالتی را که در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اکتبر در مقابل چاوز شکست خورد، به‌عنوان نامزد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که قرار است 25 فروردین برگزار شود، معرفی کردند.

طبق این گزارش، پیروز این انتخابات، باقیمانده دوره ریاست‌جمهوری 6 ساله چاوز که از ماه ژانویه 2013 آغاز شده است را تکمیل می‌کند.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که مادورو در حال حاضر چهره محبوب و شناخته شده‌ای است. او از دستگاه سیاسی چاوز که شامل برنامه مشارکت زیاد مردم ونزوئلا است و همچنین دسترسی به منابع دولتی برخوردار است.

این گزارش می‌افزاید که کاپریلس قرار است بیانیه‌ای را منتشر کند که در آن آمده که او سابقه شکست معاونان چاوز در انتخابات فرمانداری ایالت «میراندا» را دارد و دو مرتبه معاونان سابق رئیس‌جمهوری ونزوئلا را که در رقابت‌ها با او شرکت کرده بودند شکست داده است.

کاپریلس روز جمعه هفته گذشته به شدت از سوگند خوردن «نیکلاس مادورو» به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا انتقاد کرد و آن را غیرقانونی و نقض قانون اساسی ونزوئلا اعلام کرد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: نیکلاس، هیچ کس تو را بعنوان رئیس جمهور انتخاب نکرده است. پسر، مردم به تو رأی نداده‌اند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر 2012 در ونزوئلا، کاپریلس با اختلاف 11 درصدی از چاوز شکست خورد اما توانست 6.5 میلیون رأی کسب کند که این بسیار بیش از تعداد آرایی است که احزاب مخالف قبل از او توانسته بودند کسب کنند.

کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در 14 آوریل (25 فروردین) برگزار می‌شود.

طبق قانون اساسی ونزوئلا، انتخابات ریاست‌جمهوری باید ظرف 30 روز از زمان مرگ چاوز برگزار شود که با اعلام این تاریخ، مشخص شد که انتخابات ونزوئلا در زمان معین برگزار نمی‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها